W jakim stanie jest nowy wiadukt na ul. Grygowej? Są wyniki zamówionej ekspertyzy

57551868 2296059690456556 2035398277318311936 o
Ulica Grygowej czeka na zezwolenie na użytkowanie | fot. UM Lublin

Zarząd Dróg i Mostów w Lublinie otrzymał wyniki zamówionej ekspertyzy jednego z murów oporowych wiaduktu ul. Grygowej, do którego mieli wątpliwości inspektorzy nadzoru budowlanego.

Przypomnijmy, że inspektorzy z Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego mieli wątpliwości co do jednego z murów oporowych, który podtrzymuje ziemny nasyp pomiędzy torami. Doszło w nim do odchylenia płyty po prawej stronie – patrząc w kierunku ul. Mełgiewskiej.

Pod koniec czerwca Zarząd Dróg i Mostów zlecił wykonanie ekspertyzy ekspertom z państwowego Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. – „Zamówiona ekspertyza odchylenia muru oporowego nasypu była wyłącznie naszą inicjatywą jako inwestora. Chcieliśmy, aby wątpliwości wyjaśnili niezależni eksperci” – wyjaśnia Karol Kieliszek, rzecznik ZDiM.

Wyniki ekspertyzy

W ciągu ostatnich dwóch tygodni na polecenie Instytutu Badawczego Dróg i Mostów dokonywane były pomiary odchylenia. – „Ekspertyza odnotowuje odchylenie lica prefabrykatów ściany od położenia projektowanego. Pomiary nie wykazały przemieszczeń lub przemieszczenia mieściły się w granicach błędu pomiarowego” – tłumaczy Kieliszek.

Wpuśćcie kierowców i obserwujcie

Eksperci zalecili w swojej ekspertyzie otwarcie wiaduktu i wpuszczenie kierowców na obiekt. Taki sposób ma ostatecznie odpowiedzieć na pytanie, czy mamy do czynienia z przemieszczaniem, czy tylko z błędem pomiarowym.

Należy wystąpić z wnioskiem o uzyskanie zgody na użytkowanie obiektu i po jej otrzymaniu niezwłocznie otworzyć drogę dla ruchu. Pozwoli to na monitorowanie obiektu w warunkach normalnej eksploatacji” – czytamy w ekspertyzie IBDM.

IBDM rekomenduje dokonanie następnych pomiarów po miesiącu od puszczenia ruchu po obiekcie i wówczas podjęcia decyzji o ich kontynuowaniu lub zaniechaniu. W przypadku kontynuowania powinny one odbywał się przez kolejne 11 miesięcy w cyklach miesięcznych i zostać zakończone po roku.

Co na to inspektorzy?

Ekspertyza wpłynęła do nas we wtorek. Teraz jest przedmiotem analizy ze strony pracowników, którzy zajmują się odbiorem. Trudno jest mi powiedzieć ile będziemy potrzebowali czasu na jej weryfikację” – mówi Paweł Kwiecień, radca prawny Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Grygowej zakończyła się w połowie kwietnia i od tamtego czasu oczekuje na wydanie pozwolenia na użytkowanie. Stary obiekt kolejowy w ciągu ul. Antoniny Grygowej został zastąpiony zupełnie nową drogą o długości 498 metrów.

Inwestycja polegała na m.in. budowie: dwóch par, nowych, mniejszych obiektów, nasypów, skrzyżowania z łącznicą ul. Rataja w formie ronda, sieci trakcji trolejbusowej, ciągów pieszych i rowerowych. Wykonawcą jest firma Budimex, której prace kosztowały 70,2 mln zł.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.