Jedenaście firm zainteresowanych jest opracowaniem dokumentacji projektowej przyszłej S19 na odcinku Lubartów Północ (z węzłem) – Lublin Rudnik (bez węzła).
W środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie otworzyła oferty, które wpłynęły w przetargu na opracowanie dokumentacji programowe (projektowej) trasy S19 na odcinku Lubartów – Lublin. Oferty złożyło 11 biur projektowych. Cztery propozycje przekroczyły budżet zamawiającego.
Najtańsza oferta pochodzi od Mostów Łódź – 3,839 mln zł. Na drugim miejscu znalazło się konsorcjum Complex Projekt i Biuro Projektowo-Konsultingowe z Katowic, które zaproponowało 4,388 mln zł. Na trzecim, z ceną 4,565 mln zł uplasował się Transprojekt Gdański.
S19 Lublin – Lubartów
Odcinek liczy 23,8 km. Ma się zaczynać na obwodnicy Lubartowa, która będzie wymagała przebudowy – chodzi m.in. o dobudowę drugiej jezdni, bezkolizyjne węzły oraz wiadukty w ciągu dróg lokalnych. Dalej ma być poprowadzona w większości po nowym śladzie, ominąć miejscowość Niemce i włączyć się do obecnego przebiegu DK19 na węźle Lublin Rudnik obwodnicy Lublina.
Trasa ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu z możliwością dobudowy trzeciego pasa w przyszłości. Planowane są na niej 4 węzły: Lubartów Północ, Lubartów Zachód, Niemce Wschód i Niemce Południe. W pobliżu miejscowości Annobór ma natomiast powstać miejsce obsługi podróżnych (po obu stronach ekspresówki). Budowę tego odcinka przewidziano na lata 2020-2024.
fot. GDDKiA
Dodaj swój komentarz