Uwaga pasażerowie komunikacji miejskiej z Lublina. Padł system Lubika, nie da się kupić biletów

biletomat lubika ztm lublin
Biletomat Lubika | fot. Dominik Wąsik

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie od rana zmaga się z poważną awarią systemu Lubika. Obecnie pasażerowie nie mogą kupić biletów ani w biletomatach, ani przez aplikację Lublika.

Awaria Lubika

O sprawie jako pierwsza poinformowała nas jedna z naszych czytelniczek w poniedziałkowy (22.05) poranek.

„System miejskiego ZTM padł. Nie da się kupić biletów ani przez biletomat (na przystanku czy w autobusie), ani przez aplikację Lubika, banku czy inne aplikacje jak np. Jakdojade, moBiLET. Kupić można bilety tylko w wersji papierowej w kioskach” – informuje czytelniczka Iwona.

Informacje o awarii systemu Lubika potwierdza Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie. Wskutek awarii pasażerowie komunikacji miejskiej m.in. nie mają dostępu do portalu pasażera i nie mogą używać aplikacji Lubika. Na przystankach i w autobusach nie działają biletomaty. Problem z ich zakupem występuje również w innych aplikacjach.

Na ten moment pracownicy ZTM-u szukają przyczyny awarii. Czekamy na oficjalny komentarz.

Aktualizacja

Z informacji uzyskanych od ZTM wynika, że przyczyną awarii jest problem u dostawcy internetu do usług systemu Lubika. Problem został już zgłoszony.

Aktualizacja, godz. 9:20

Awaria została usunięta, system Lubika działa prawidłowo.

Komentarz ZTM

„Od około godziny pasażerowie mogą mieć problem z zakupem biletu w systemie Lubika, dostępem do naszej strony i portalu pasażera oraz kontaktem telefonicznym. Nasze służby szybko zweryfikowały, że problem nie leży po naszej stronie. System Lubika i serwery działają. Wszystkie niedogodności są spowodowane niedostępnością internetu u podmiotu zewnętrznego, który to potwierdził. W trybie pilnym pracują nad usunięciem usterki. Jeśli chodzi o bilety okresowe, pozostają ważne i będą honorowane podczas kontroli. W kwestii pozostałych biletów prosimy tymczasowo korzystać z ich papierowej wersji. Rekomendujemy korzystanie z papierowej wersji dostępnej w automatach biletowych i punktach obsługujących płatność gotówkowa. Ponadto każdy przypadek będzie traktowany indywidualnie i z uwagi na okolicznosci podchodzimy do kontroli wyrozumiałe. W imieniu dostawcy internetu, ale i w swoim przepraszamy za niedogodności” – czytamy.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.