Urząd Miasta Lublin uruchomił rejestr zawartych umów

W związku z dużą liczbą zapytań w trybie dostępu do informacji publicznej oraz ich powtarzaniem się Urząd Miasta Lublin uruchomił rejestr umów zawartych przez Gminę Lublin, a także rejestr wniosków w trybie dostępu do informacji publicznej. Rejestry dostępne są w wersji online, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej. Zapewnia to jeszcze łatwiejszy dostęp do informacji dotyczących Urzędu.

Na stronie internetowej Urzędu Miasta Lublin – w BIP jest już dostępny rejestr umów zawartych przez Gminę Lublin w I kwartale 2014 r. (od 1 stycznia do 31 marca). Sukcesywnie będą wprowadzane kolejne zestawienia umów z tego roku (od 1 kwietnia do 31 lipca). Na bieżąco w rejestrze będą także umieszczane umowy zawierane od 1 sierpnia. Do tej pory nie została podpisana taka umowa, dlatego rejestr w tym miejscu jest pusty.
Rejestr zawiera numer umowy, datę zawarcia, nazwę podmiotu, z którym zawarto umowę, jej przedmiot oraz kwotę na jaką opiewa dokument. Rejestr umów jest umieszczony w zakładce „Dostęp do informacji publicznej” widocznej na głównej stronie BIP samorządu Miasta Lublin
Bezpośredni link do rejestru umów znajduje się tutaj.

– Kierujemy się zasadą jawności i transparentności. Te wszystkie dane są dostępne, jednak specjalnie utworzony rejestr ułatwi osobom zainteresowanym dotarcie do interesujących ich informacji. Dane, na które wskazują regulacje ustawowe udostępniamy i będziemy udostępniać, bo samorząd jest jawny. Chcemy to zrobić w sposób czytelny i przejrzysty – zapewnia Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Także od 1 sierpnia został utworzony rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej. Treści wniosków o udostępnienie informacji publicznej, które wpłyną do Urzędu, a następnie treść udzielonej odpowiedzi będą publikowane na bieżąco. Rejestr wniosków jest dostępny na stronie BIP samorządu Miasta Lublin w zakładce „Dostęp do informacji publicznej”.

– Tworząc specjalny rejestr chcemy pokazać mieszkańcom, że przygotowanie odpowiedzi na tego typu zapytania, szczególnie te o bardzo szerokim zakresie, wymagają dużego nakładu pracy poszczególnych pracowników jednostek merytorycznych. Wiąże się to z koniecznością analizy materiału, o który prosi wnioskodawca, utajenia danych, których nie możemy ujawniać ze względu na obowiązujące nas regulacje zapisane w ustawie o ochronie danych osobowych. Udzielanie odpowiedzi często wymaga pogłębionych analiz, wyliczeń, sięgania do dokumentacji archiwalnej. Dodatkowo, musimy to przedstawić w sposób czytelny i jasny. Trzeba wziąć pod uwagę koszt i czas jaki na to trzeba poświęcić. Chciałbym, abyśmy mieli świadomość tych procesów – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

W 2011 roku zapytań w trybie dostępu do informacji publicznej było 72, w 2012 r. ich liczba wynosiła 155, w kolejnym roku do urzędu wpłynęły 264 wnioski, w tym roku było ich już 166.

Rejestr umów

fot. google

WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.