Ursus – legendarny producent polskich ciągników rolniczych – został sprzedany. Nowym właścicielem jest spółka powiązana z przedsiębiorcą z Ukrainy. Oferta złożona przez spółkę M.I. Crow była jedyną i opiewała na kwotę 74 mln złotych.
Ursus sprzedany
W czwartek, 24 października 2024 roku, po raz trzeci odbyło się otwarcie kopert w przetargu na sprzedaż upadłej spółki Ursus – legendarnego producenta polskich ciągników rolniczych. Dotychczasowe próby sprzedaży spółki zakończyły się fiaskiem z braku zainteresowania, co doprowadziło do obniżenia ceny wywoławczej z 125 mln zł o 40%, do 74 mln zł. Tym razem przetarg zakończył się sukcesem, a nowym właścicielem Ursusa została firma M.I. Crow, kierowana przez prezesa i ukraińskiego biznesmena, Olega Krota.
Nowy właściciel Ursusa – Oleg Krot to kijowski przedsiębiorca, jeden z partnerów zarządzających holdingu TECHIIA – ma ambitne plany związane z polską marką traktorów. Plan inwestycyjny przewiduje rozwój firmy przy jednoczesnym zachowaniu dotychczasowych miejsc pracy, a także wzrost zatrudnienia poprzez poszukiwanie nowych specjalistów. Ursus, zgodnie z zapowiedziami właścicieli, przejdzie znaczną modernizację produkcji, by sprostać rosnącym wymaganiom rynkowym oraz zwrócić większą uwagę na wpływ środowiskowy swojej działalności.
Nowa strategia rozwoju i modernizacja produkcji
Jednym z głównych celów nowego właściciela jest opracowanie strategii, która wprowadzi Ursusa w nowy etap rozwoju. W planach spółki jest wdrożenie nowoczesnych technologii produkcji i zarządzania, by zwiększyć zdolności produkcyjne i podnieść jakość produktów. Przedstawicielka zarządu, Bożena Głowacka, zapowiedziała, że Oleg Krot spotka się z pracownikami Ursusa już w przyszłym tygodniu, aby omówić plany dotyczące rozwoju firmy i przybliżyć szczegóły strategii na najbliższe lata.
Przejęcie Ursusa obejmuje szeroki pakiet aktywów, w tym zakłady produkcyjne w Lublinie i Dobrym Mieście, a także nieruchomości położone na terenie gmin Zakroczym i Biedaszki. M.I. Crow przejął również zapasy magazynowe, dokumentację projektową z zakresu badań i rozwoju, maszyny oraz prawo do wykorzystywania rozpoznawalnego na całym świecie znaku towarowego Ursusa. To zasoby, które mają posłużyć do unowocześnienia procesu produkcyjnego i dalszego rozwoju portfolio marki.
Ekologiczne podejście do produkcji i nowe otwarcie dla Ursusa
Jak wynika z oświadczenia opublikowanego na portalu tygodnik-rolniczy.pl, inwestycje nowego właściciela koncentrują się nie tylko na wzroście produkcji, ale również na wdrożeniu bardziej ekologicznych technologii i zasad zarządzania, mających na celu zminimalizowanie wpływu firmy na środowisko. To podejście wpisuje się w obecne potrzeby rynku i rosnącą świadomość ekologiczną zarówno producentów, jak i konsumentów.
Dodaj swój komentarz