Taneczne Spotkania Mikołajkowo-Gwiazdkowe – radość, terapia i integracja

dzieci, zajęcia taneczne
Fot. Materiały prasowe

Taneczne Spotkania Mikołajkowo-Gwiazdkowe na Politechnice Lubelskiej to wydarzenie, które od ponad trzech dekad łączy pasję do tańca z integracją i terapią dzieci. Dla uczniów ze Szkoły Podstawowej Specjalnej nr 26 im. Janusza Korczaka to nie tylko okazja do zabawy, ale także do wyrażania emocji i budowania pewności siebie poprzez ruch i muzykę.

Taniec jako forma terapii

Choreoterapia, czyli terapia tańcem i ruchem, jest nieocenionym wsparciem w pracy z dziećmi o szczególnych potrzebach. Jak podkreśla Joanna Miłoszewicz-Czarnecka, nauczycielka choreoterapii:

– „Taniec pozwala dzieciom odzwierciedlić uczucia ukryte w ciele. To nie tylko zabawa, ale też nauka, która buduje ich pewność siebie i pomaga im odkrywać własne mocne strony.”

zajęcia taneczne
Fot. Materiały prasowe

Dzieci i instruktorzy o tanecznych przeżyciach

Podczas spotkania uczniowie mieli okazję wystąpić na profesjonalnej scenie tanecznej, co dla wielu z nich było wyjątkowym przeżyciem.

„Przychodzą tutaj, żeby się bawić i poczuć radość płynącą z tańca” – podkreśla Piotr Mochol, choreograf GAMZY.

Dominik z klasy 7D dodaje:

„Bardzo mi się podobało. Lubię tańczyć różne style, a zajęcia w szkole bardzo mnie rozwijają.”

Blanka, jedna z uczestniczek, mówiła o swoich emocjach:

„Kiedy tańczę, jestem szczęśliwa.”

Historia i cel wydarzeń

Pomysł na Taneczne Spotkania Mikołajkowo-Gwiazdkowe zrodził się ponad 30 lat temu z inicjatywy studentek pedagogiki specjalnej. Dziś wydarzenie stało się ważną tradycją, łączącą pasję do tańca z pomocą dzieciom. Zebrane w jego trakcie dary – słodycze, pluszaki i gry planszowe – wzbogacają szkolne świetlice i zajęcia terapeutyczne.

zajęcia taneczne, kobiete i mężczyzna tańczą
Fot. Materiały prasowe

Taniec, który zmienia życie

Dla dzieci z trudnościami taniec to nie tylko rozrywka, ale również sposób na otwarcie się na innych, integrację i odkrywanie własnych talentów. Justyna Jabłońska, wychowawczyni klasy siódmej, zauważa:

– „Taka forma terapii pomaga dzieciom otwierać się i czerpać radość z każdej chwili spędzonej na parkiecie.”

Czy uważasz, że taniec może być skutecznym narzędziem terapii dla dzieci? Podziel się swoją opinią w komentarzu i udostępnij artykuł, aby więcej osób poznało tę wyjątkową inicjatywę!

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.