Zmiana właściciela, ale w tej samej grupie
Maxima Grupė, która od kilku lat jest właścicielem Stokrotki, przekazała udziały w spółce zarządzającej siecią firmie Paretas. Nowy właściciel również należy do litewskiego holdingu Vilniaus Prekyba. Oznacza to, że Stokrotka pozostaje w tej samej grupie kapitałowej, a transakcja nie oznacza sprzedaży sieci zewnętrznemu inwestorowi.
Zmiana jest częścią wewnętrznej reorganizacji struktury właścicielskiej grupy, która porządkuje swoje aktywa i dostosowuje je do nowej strategii zarządzania działalnością na poszczególnych rynkach.
Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina
Co to oznacza dla klientów i pracowników?
Z punktu widzenia klientów oraz pracowników sklepów nie należy spodziewać się nagłych zmian. Sklepy Stokrotka nadal będą działały pod tą samą marką, w oparciu o dotychczasowy model biznesowy. Reorganizacja ma charakter właścicielski i nie dotyczy bezpośrednio bieżącej działalności sieci.
W branży handlowej takie ruchy często mają na celu uproszczenie zarządzania, optymalizację finansową lub przygotowanie spółek do dalszego rozwoju.
Zobacz również
Stokrotka – od Lublina do ogólnopolskiej sieci
Stokrotka to sieć, która przez lata była silnie kojarzona z Lublinem i regionem. Dziś obejmuje setki placówek w całej Polsce i pozostaje jednym z istotnych graczy na rynku handlu detalicznego, konkurując zarówno z dyskontami, jak i innymi sieciami supermarketów.
Najnowsze posty
Dodaj opinię