Stokrotka przejmuje sieć sklepów Sano

IMG 20181030 173329
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

Sieć supermarketów Stokrotka, należąca do litewskiej Maxima Grupe, przejęła sieć sklepów Sano. Połączenie spółek zakończy się na początku 2019 roku.

„W nadchodzących latach będziemy skupiać się na rynku polskim, ponieważ planujemy tu dynamiczną ekspansję. Przejęcie Sano i połączenie ze Stokrotką pozwala na wzmocnienie naszej pozycji w północno-zachodnim regionie Polski. Wykorzystamy także know-how Sano z dziedziny e-commerce, co stworzy nowe okazje do rozwoju biznesu” – mówi Dalius Misiūnas, prezes Maxima Grupė.

Sano posiada 36 sklepów oraz prowadzi działalność e-commerce. W 2017 roku przychody Sano przekroczyły 71 mln EUR. Spółka zatrudnia ponad 900 pracowników.

Po przejęciu Sano Maxima Grupė posiada w Polsce 551 sklepów różnych formatów i wielkości. Pracuje w nich ponad 9 000 pracowników. Łączne przychody połączonych w tym roku sieci handlowych w Polsce (Stokrotka, Aldik i Sano), które należą do Maxima Grupė, wyniosły ponad 720 mln EUR w 2017 roku.

Na koniec listopada Maxima Grupė posiadała 1069 sklepów w 5 krajach. Do końca tego roku spółka zamierza otworzyć w sumie około 40 nowych sklepów na wszystkich rynkach. Decyzje w zakresie integracji brandów zostaną podjęte na początku przyszłego roku.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Co z tego że się rozwijają jak dalej pracowników mają daleko gdzieś liczy sie tylko profit ich kieszeni