Najnowsze ogłoszenia (spoty)
Wojewoda Lubelski zatwierdził inwestycję drogową dla rozbudowy drugiej nitki obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej wzdłuż trasy S19 na około 8 kilometrów. Decyzja ta jest natychmiastowo wykonalna, co pozwala na szybki start prac budowlanych.
Budowa S-19 – Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej
Pracę na placu budowy rozpoczną się od przygotowania terenu, w tym analizy środowiskowej, a następnie rozpoczęcia robót ziemnych i budowy mostów. Stopniowo wprowadzane będą zmiany w organizacji ruchu, takie jak obniżenie prędkości do 70 i 50 km/h oraz zwężenie drogi. Pierwszy etap prac ziemnych obejmie m.in. usunięcie warstwy humusu, w tym dróg dojazdowych, oraz stworzenie konstrukcji dla ruchu technologicznego (wjazdów i zjazdów na teren budowy). Apelujemy do kierowców o zachowanie ostrożności i przestrzeganie czasowych oznaczeń drogowych.

Prace polegające na rozbudowie potrwają okrągły rok
Inwestycja prowadzona jest w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. w formule Projektuj i buduj. Wykonawcą jest firma Polaqua, a umowa opiewa na 183,4 mln zł. Oprócz budowy drugiej jezdni, obwodnicy planowane są dwa mosty nad rzekami Wieprz i Tyśmienica, dwa wiadukty oraz pięć przejść dla zwierząt. Przebudowane zostaną także węzły Kock Północ i Kock Południe, a powstaną nowe drogi obsługujące ruch lokalny.

Nowa S-19 podzielona na sześć odcinków
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S19 od granicy woj. lubelskiego i mazowieckiego do Lublina podzielona została na sześć odcinków o łącznej długości ok. 100 km. Rozpoczęcie budowy planowane jest w tym roku, po uzyskaniu decyzji ZRID dla wszystkich odcinków:
- gr. woj. lubelskiego i mazowieckiego – Międzyrzec Podlaski (ZRID w toku),
- Międzyrzec Podlaski – Radzyń Podlaski (ZRID w toku),
- Radzyń Podlaski – Kock (ZRID w toku),
- obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej (dobudowa drugiej jezdni) – w budowie,
- Kock – Lubartów (ZRID w toku),
- Lubartów – Lublin (ZRID w toku).

Jeśli już piszecie to używajcie poprawnego nazewnictwa np. „decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej” i „rygor natychmiastowej wykonalności”.
Dodaj opinię