Rejestr umów zawartych przez Lublin

www.2 e1405757558702

W związku z dużą liczbą zapytań w trybie dostępu do informacji publicznej oraz ich powtarzaniem się Urząd Miasta Lublin uruchamia rejestr umów zawartych przez Gminę Lublin, a także rejestr wniosków w trybie dostępu do informacji publicznej w wersji online. Rejestry zaczną funkcjonować od 1 sierpnia br. w Biuletynie Informacji Publicznej.

Od 1 sierpnia na stronie internetowej Urzędu Miasta Lublin – w BIP zostanie uruchomiony rejestr umów zawartych przez Gminę Lublin. Rejestr będzie zawierał numer umowy, datę zawarcia umowy, nazwę podmiotu, z którym zawarto umowę, jej przedmiot oraz wartość zawartej umowy. 

 – Kierujemy się zasadą jawności i transparentności. Te wszystkie dane są dostępne, jednak specjalnie utworzony rejestr ułatwi osobom zainteresowanym dotarcie do interesujących ich informacji. Dane, na które wskazują regulacje ustawowe udostępniamy i będziemy udostępniać, bo samorząd jest jawny. Chcemy to zrobić w sposób czytelny i przejrzysty – zapewnia Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Także od 1 sierpnia zostanie utworzony rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej. Rejestr ten, oprócz informacji o wnioskodawcy oraz treści wniosku o udostępnienie informacji publicznej, będzie również zawierał informacje o terminie udzielonej informacji i treści odpowiedzi.

 – Tworząc specjalny rejestr chcemy pokazać mieszkańcom, że przygotowanie odpowiedzi na tego typu zapytania, szczególnie te o bardzo szerokim zakresie, wymagają dużego nakładu pracy poszczególnych pracowników jednostek merytorycznych. Wiąże się to z koniecznością analizy materiału, o który prosi wnioskodawca, utajenia danych, których nie możemy ujawniać ze względu na obowiązujące nas regulacje zapisane w ustawie o ochronie danych osobowych. Udzielanie odpowiedzi często wymaga pogłębionych analiz, wyliczeń, sięgania do dokumentacji archiwalnej. Dodatkowo, musimy to przedstawić w sposób czytelny i jasny. Trzeba wziąć pod uwagę koszt i czas jaki na to trzeba poświęcić. Chciałbym, abyśmy mieli świadomość tych procesów – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

W 2011 roku zapytań w trybie dostępu do informacji publicznej było 72, w 2012 r. ich liczba wynosiła 155, w kolejnym roku do urzędu wpłynęły 264 wnioski, w tym roku było ich już 166.

(fot. © UM Lublin)

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.