Puławy wkrótce z odnowionymi stacjami

csm DSC 7166mm 02 7b6bfb4fa1

Nowe perony, podziemne przejścia dla pieszych i nowoczesne rozwiązania dla osób niepełnosprawnych – to tylko niektóre z udogodnień, które pojawią się na przebudowanej stacji Puławy i przystankach Puławy Miasto i Puławy Chemia.

 

Za trzy miesiące rozpocznie się modernizacja stacji i dwóch przystanków w Puławach. Kompleksowo przebudowana zostanie stacja Puławy Miasto. Wygodniejsze wsiadanie do pociągów umożliwi wyższy, zadaszony peron. Będzie wyposażony w funkcjonalne oświetlenie i ławki. Komfort podróży zwiększy czytelny system dynamicznej informacji pasażerskiej, zarówno wizualnej, jak i głosowej. Całkowicie przebudowane zostanie podziemne przejście dla pieszych. Przystanek zostanie dostosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Kolejarze zamontują m.in. windę z tunelu na peron.

 

Na stacji Puławy zmodernizowane zostaną dwa perony. Będą nowe ławki, lepsze oświetlenie i wiaty. Czytelną informację pasażerską zapewni nowe oznakowanie i gabloty z rozkładem jazdy. Obiekt będzie dostosowany do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Udogodnieniem dla rowerzystów będą stojaki umożliwiające bezpieczne pozostawienie jednośladów przy stacji.

 

Na lepsze zmienią się też warunki obsługi na przystanku Puławy Chemia. W miejsce obecnego peronu wyspowego powstaną dwie zadaszone platformy jednokrawędziowe. Obie będą w pełni oznakowane i dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych. Bezpieczne dojście na perony zapewni nowe podziemne przejście dla pieszych.

 

Modernizacja linii Lublin – Warszawa

Prace w Puławach będą prowadzone od czerwca do końca 2018 r., w ramach pierwszego etapu modernizacji linii nr 7 na odcinku Pilawa – Lublin. W tym czasie ruch pasażerski będzie prowadzony po jednym torze pomiędzy Pilawą a Garwolinem. Na pozostałych odcinkach modernizowanej trasy będzie obowiązywała komunikacja zastępcza. Trwają prace nad jej ostateczną formą. Czas podróży będzie zbliżony do obecnego.

 

Pociągi z Lublina do Warszawy będą jeździły objazdem po linii  Łuków – Lublin Północny (nr 30). Od początku 2019 r. składy wrócą na zmodernizowany odcinek od Pilawy do Lublina. Prace przeniosą się na odcinek Pilawa – Otwock i zakończą się rok później.

 

Na terenie powiatu puławskiego, oprócz stacji i przystanków, zmodernizowany zostanie m.in. most kolejowy nad kanałem Zakładów Azotowych w Puławach oraz przejazd kolejowy w pobliżu mostu.

 

Po zakończeniu inwestycji, w ramach której PLK kompleksowo zmodernizują 150 km linii kolejowej oraz przebudują 42 stacje i przystanki, prędkość pociągów wzrośnie do 160 km/h, a najszybsze składy pokonają trasę z Lublina do Warszawy w 90 minut czyli o trzy kwadranse szybciej niż obecnie.

 

Koszt modernizacji linii to niemal 4 mld zł i będzie ona realizowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

 

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.