Dwa przebudowywane wiadukty kolejowe nad ul. Diamentową i Janowską w Lublinie przechodzą testy obciążeniowe. To kolejny etap prac PKP PLK w ramach modernizacji linii Lublin – Warszawa.
Ważąca ponad 115 ton lokomotywa testuje wiadukty kolejowe przy ul. Diamentowej i Janowskiej w Lublinie. Obecnie pociągi jeżdżą tam jednym torem, teraz próby obciążeniowe przechodzi konstrukcja pod drugim z torów. Lokomotywa zatrzymuje się na wiadukcie, a dzięki specjalnym czujnikom inżynierowie badają jego parametry. Testy obciążeniowe (tzw. obciążenie statyczne) umożliwiają sprawdzenie, jak zachowuje się konstrukcja i czy jest to zgodne z zakładanymi przez projektantów wartościami.
Po testach, w czerwcu możliwe będzie przywrócenie ruchu pociągów po przebudowanym torze. Dalej kontynuowane będą prace przy pozostałych torach. Zmodernizowane wiadukty zapewnią bezpieczniejsze i sprawniejsze podróże z Lublina do Warszawy. Ich konstrukcja będzie dostosowana do cięższych składów. Pociągi będą mogły nimi jeździć z prędkością do 100 km/h.
W Lublinie postępują też prace przy przebudowie innego wiaduktu – przy Drodze Męczenników Majdanka oraz na mostach – nad rzeką Bystrzycą i Czerniejówką. Na stacji Lublin Główny wykonawca rozebrał już nawierzchnię starego peronu przylegającego do budynku dworca. Rozebrano też starą wiatę, którą zastąpi nowa, szeroka konstrukcja. Obecnie ustawiane są ścianki peronowe, tzw. elki. Równocześnie prowadzone są roboty przy budowie drugiej krawędzi peronu nr 2 oraz przy przebudowie przejścia podziemnego na stacji.
Wszystkie prace przy wiaduktach oraz na stacji w Lublinie mają się zakończyć w IV kwartale 2020 roku.
Dodaj swój komentarz