Profil Zaufany będzie niedostępny od piątku 19 stycznia (od 20.00) do soboty 20 stycznia (do 16.00). Jeśli masz plany korzystania z usługi PZ do załatwiania spraw urzędowych online, pamiętaj, że w tym okresie nie będzie możliwy dostęp do Profilu Zaufanego. Dodatkowo usługa składania podpisu zaufanego również będzie niedostępna.
Co to jest Profil Zaufany?
Profil zaufany stanowi środek identyfikacji elektronicznej, umożliwiający użytkownikom potwierdzenie tożsamości w środowisku internetowym. Dzięki profilowi zaufanemu użytkownicy mogą bezpiecznie potwierdzać swoją tożsamość i podpisywać dyspozycje w trakcie korzystania z różnych usług online.
Załatw sprawy urzędowe z wyprzedzeniem
Jeśli planujesz jakieś załatwienia za pośrednictwem Profilu Zaufanego i usługi Podpisu Zaufanego, to zrób to do piątku 19 stycznia do godziny 20:00. Po tym czasie nastąpi przerwa techniczna związana z pracami serwisowymi infrastruktury informatycznej usługi.
Przerwa w działaniu profilu zaufanego potrwa do dnia kolejnego (sobota 20 stycznia, do godziny 16:00).
Przepraszamy za utrudnienia. Zespół Centralnego Ośrodka Informatyki.
mObywatel będzie działać?
Profil zaufany będzie niedostępny od piątku 19 stycznia od 20:00 do soboty 20 stycznia do 16:00. W tym czasie nie zalogujesz się profilem do usług internetowych ani nie złożysz podpisu zaufanego. Nadal możesz logować się aplikacją mObywatel lub e-dowodem. Przepraszamy za utrudnienia.
Jak założyć Profil Zaufany?
Profil Zaufany możesz założyć i potwierdzić online, przy pomocy zewnętrznego dostawcy tożsamości, np. banku. Jak to zrobić?
- Wypełnij formularz o założenie Profilu Zaufanego w systemie bankowości elektronicznej twojego banku.
- Operację potwierdź bankowym kodem autoryzacyjnym.
- Na Twój adres mailowy otrzymasz potwierdzenie założenia konta.
Możesz także potwierdzić swoją tożsamość w punktach potwierdzających, np. urzędach i niektórych bankach. Wniosek o założenie PZ automatycznie wysyłasz przez internet, kiedy rejestrujesz konto.
Dodaj swój komentarz