Ważny temat? Prześlij newsa!

Producent autobusów wodorowych z Lublina składa wniosek o upadłość! Zamówienie MPK na 20 wodorowców w tarapatach

Dominik Wąsik

Producent autobusów wodorowych z Lublina, spółka Arthur Bus, złożył wniosek o upadłość. Miasto stoi przed problemem – z 20 zamówionych autobusów zespawano tylko jeden szkielet, a całe zamówienie warte niemal 64 mln zł może nie dojść do skutku.

Świdnik kupił trzy autobusy wodorowe Arthur H2 Bus

fot. DW

Arthur Bus wygrał przetarg, teraz grozi upadłość

Pod koniec grudnia 2024 r. MPK Lublin ogłosiło, że Arthur Bus wygrał przetarg na dostawę 20 autobusów wodorowych o wartości 63,959 mln zł. Cała inwestycja miała być sfinansowana w 100% z dofinansowania Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, dzięki czemu nie obciążałaby budżetu miasta.

Czytaj więcej:

Autobusy miały być niskopodłogowe, dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, o długości 12 metrów i pojemności 70 pasażerów, w tym 27 miejsc siedzących.

Nowoczesne autobusy, które nigdy nie pojadą?

Pojazdy planowano wyposażyć w monitoring, głosowe zapowiedzi przystanków, ciepłe guziki, system zliczania pasażerów, automaty do sprzedaży biletów obsługujące płatności bezgotówkowe, klimatyzację oraz trzy podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Zasięg po pełnym zatankowaniu wodoru miał wynosić co najmniej 300 km, a w ramach zamówienia miała zostać dostarczona mobilna ładowarka małej mocy do wolnego ładowania na zajezdni.

Zaledwie jeden szkielet i brak wypłat dla pracowników

Jak podaje portal Jawny Lublin, od miesięcy na hali produkcyjnej przy ul. Frezerów niewiele się działo. Brakowało pracowników, którym nie przedłużono umów, albo odchodzili, oraz potrzebnych podzespołów. Przed ogłoszeniem upadłości firma nie wypłaciła pracownikom październikowych pensji. Z 20 zamówionych autobusów zespawano tylko jeden szkielet.

Ogłoszenie upadłości spółki stawia pod znakiem zapytania całą inwestycję miasta. MPK Lublin będzie musiało znaleźć alternatywne rozwiązanie, aby nie stracić dofinansowania z NFOŚiGW i wprowadzić ekologiczne autobusy wodorowe zgodnie z planem.

Źródło: Jawny Lublin

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Redaktor naczelny Spotted Lublin, związany z portalem od jego powstania w 2016 roku. Na co dzień śledzi to, czym żyje miasto – od zdarzeń drogowych, przez miejskie inwestycje, po historie mieszkańców. Specjalizuje się w sprawach codziennych, które realnie wpływają na życie lokalnej społeczności. Jego materiały były wielokrotnie cytowane przez ogólnopolskie media, m.in. Onet, Interię i RMF24. Zna Lublin od podszewki – i stara się, by mieszkańcy byli zawsze na bieżąco.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

Najnowsze opinie:

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check