Pozycjonowanie stron w 2020 – poznaj najważniejsze trendy w SEO!

Trendy SEO w 2020 roku | materiały prasowe

Zapraszamy do lektury wywiadu z Arkadiuszem Urbasiem – prezesem Icommedia Sp. z o. o, na temat pozycjonowania i trendów w SEO w 2020 roku!

Czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje wszelkie działania prowadzące do zwiększenia widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania, co z kolei przekłada się na systematyczny wzrost liczby odwiedzin, a także potencjalnych klientów witryny danej firmy.

Dominująca wyszukiwarka na rynku – GOOGLE przy standardowych ustawieniach, na dane hasło wyświetla 10 stron oznaczonych na zielono (pomijając wszelkiego rodzaju reklamy), które są przez wyszukiwarkę uznane za najlepiej do niego pasujące.

Głównym celem pozycjonowania stron jest zajęcie przez daną witrynę miejsca w tzw. TOP 10, na co ma wpływ fakt, iż większość użytkowników skupia się jedynie na pierwszej stronie wyników. Czynności te są jedną z najtańszych form reklamy i bardzo skuteczną.

Czy warto być wysoko w wynikach wyszukiwania?

Im wyżej nasza firma znajduje się na liście wyników wyszukiwania, tym większy odsetek osób, które wpiszą konkretne słowo klucz, kliknie w link i przejdzie na naszą stronę. Jeśli nasza strona jest dobrze zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek internetowych, to będzie pojawiała się na wysokich pozycjach na bardzo dużą liczbę fraz, co oznacza, że będzie zbierała ogromną liczbę wejść z wyników wyszukiwania.

Co więc należy zrobić, aby pojawić się wysoko w wynikach wyszukiwania pod konkretnymi słowami kluczami?

Na pewno należy zadbać o odpowiednią optymalizację kodu HTML strony, przygotować treści na stronę i zadbać o właściwą ich optymalizację – umieszczenie potrzebnych słów kluczowych i nagłówków, dokładnie przygotować stronę pod względem szybkości ładowania i poprawności językowej, podzielić informacje zamieszczone na stronie na odpowiednie podstrony, przygotować serwis tak, aby była możliwość wyświetlania go na urządzeniach mobilnych, publikowanie artykułów, marketing czy też współpraca z innymi firmami. To są kluczowe czynności, które pomogą nam w skutecznym pozycjonowaniu witryny.

Ile czasu trzeba czekać na pierwsze efekty?

Jeśli chcemy, aby nasza strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania, musimy wziąć pod uwagę, że na efekty trzeba będzie poczekać. Efekty pozycjonowania przychodzą stopniowo, z tygodnia na  tydzień. Myślę, że po około 2- 4 miesiącach można zobaczyć pierwsze zadowalające nas efekty, które będą sukcesywnie ulepszane, aż zobaczymy, że nasza strona zyskała nowych obserwatorów, a nasza firma klientów.

Czy oprócz pozycjonowania, Pana firma zajmuje się czymś jeszcze?

Pozycjonowanie stron Lublin, cała Polska, jak i zagranica to jeden z obszarów jakim się zajmujemy. Tworzymy również strony internetowe oraz zajmujemy się szeroko pojętym marketingiem internetowym tj. mailing, media społecznościowe, kampanie reklamowe, filmy video, audyty stron www i inne.

Jakie są najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku?

Przewiduje się, że w 2020 rok zdecydowanie najważniejszą kwestią będzie szybkość ładowania strony rozumiana w szerokim kontekście (czas odpowiedzi serwera – tj. Time to first byte, czas potrzebny na pobranie całego kodu HTML – DOM processing time, czas renderowania strony – page rendering time).

Pierwszy z tych czynników obejmuje czas, jaki mija od momentu wysłania żądania do odpowiedzi ze strony serwera przez przesłanie pierwszego bajta danych. Odpowiedź ta wskazuje na to, czy wszystko od strony serwera działa prawidłowo, czy nie.

Kolejny z czynników jest przedstawiany w ms – wartości do 200 ms oficjalnie rekomenduje Google. Im wartość jest mniejsza, tym lepiej. Wyniki poniżej 100 ms obejmują ścisłą czołówkę najlepiej zoptymalizowanych pod kątem stron.

Ostatni z czynników można sprawdzić za pośrednictwem różnych darmowych metod. Są to narzędzia przeznaczone dla Developerów w Google Chrome, na stronach WebPageTest lub ByteCheck. Niezwykle istotny jest również wskaźnik, który bezpośrednio wiąże się z prędkością działania strony – Crawl Budget Rank. Mówi nam on o ilości zasobów, które Google Bot może wykorzystać do indeksowania treści z danej witryny (budżet indeksowania strony). Crawl Budget Rank określany jest poprzez pewną wartość, która determinuje prostotę struktury serwisu w aspekcie indeksowania.

Oczywiście w dalszym ciągu istotny jest content, który bez dwóch zdań jest drogą do sukcesu. Treści powinny być przemyślane i interesujące. Przede wszystkim powinny opierać się na dostarczaniu odpowiedzi na ważne, poruszane tematy, a nie opierać się jedynie na kluczowych frazach. Temat powinien być przedstawiony w sposób obszerny i szczegółowy.

Ważna jest ilość tekstu, a także zawartość fraz z długiego ogona – częściej pojawiają się one w wynikach wyszukiwań na zapytanie internauty. Treść powinna być ciekawa i zachęcać potencjalnych czytelników do lektury i pozostania na stronie.

Nieocenionym rozwiązaniem mogą być różne programy partnerskie, które generują coraz większe zyski, a także influencer marketing. Coraz więcej osób ceni opinie innych, wpływowych osób bardziej niż tradycyjne reklamy pojawiające się w przestrzeni internetowej. Zarówno współpraca z programami partnerskimi, jak i influencami pomaga zwiększyć zasięgi strony internetowej i wygenerować na niej ruch.

Kolejnym istotnym aspektem jest tak zwany UX – user experience, czyli stworzenie funkcjonalnej, intuicyjnej i estetycznej strony. Nie można też pominąć nowej aktualizacji od Google – Algorytmie Bert. Na razie w anglojęzycznych rankingach wyszukiwań, ale przewiduje się, że w niedługim czasie dotrze również do Polski. Czynnik ten ma wpłynąć na lepsze dostosowanie treści ze stron internetowych do zapytań użytkowników. Przewiduje się również, że znaczące dla pozycjonowania stron będzie miało Moving Traffic Media wraz z dobrym copywritingiem. Coraz bardziej powszechne stanie się wyszukiwanie informacji głosowo.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania i trendów w Seo w 2020 roku lub skorzystać z profesjonalnych usług firmy Icommedia? Odwiedź ich stronę internetową: https://icommedia.pl/

Arkadiusz Urbaś
Prezes Icommedia sp. z o.o.
Członek Zarządu Grupa Combo IT sp. z o.o.
Członek Zarządu IcomSeo sp. z o.o.
Członek Zarządu IcomPrint sp. z o.o.
https://pl.linkedin.com/in/arkadiusz-urbas

Arkadiusz Urbaś


WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.