W grudniu PKP PLK ogłosi przetarg na modernizację stacji Biała Podlaska, Małaszewicze i Terespol. Od 2020 r. pasażerowie będą korzystać z nowych, wygodniejszych peronów z dojściami przyjaznymi dla osób niepełnosprawnych.
Inwestycja warta ponad pół miliarda złotych obejmuje modernizację i przebudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym na trzech stacjach: w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu. Poprawi się tam również komfort obsługi podróżnych.
Perony będą bezpieczniejsze dzięki nowemu oświetleniu i antypoślizgowej nawierzchni. Podróżni zyskają nowe wiaty peronowe, wygodne ławki, oznakowanie i tablice informacyjne. Zamontowany zostanie też nowoczesny system nagłośnienia, a nad bezpieczeństwem czuwać będą kamery monitoringu.
Wszystkie obiekty dostosowane będą do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. W Małaszewiczach i Terespolu windy ułatwią pasażerom dotarcie do peronów, natomiast w Białej Podlaskiej zamontowany będzie wygodny podjazd.
Prace obejmą również wymianę 14 km torów i rozjazdów, oraz przebudowę sieci trakcyjnej i systemu telekomunikacji. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h. Modernizacja trasy zapewni także poprawę konkurencyjności kolei w transporcie towarów przez wschodnią granicę.
W ramach inwestycji zaplanowana jest także budowa bezkolizyjnych skrzyżowań – m.in. w Białej Podlaskiej PLK wspólnie z miastem wybudują tunel drogowy. Zapewni to sprawny przejazd zarówno samochodów jak i pociągów. Lokalne Centrum Sterowania Terespol (LCS), wyposażone w nowoczesne urządzenia, zagwarantuje bezpieczną i sprawną jazdę pociągów.
Planowane lata realizacji inwestycji 2017- 2020.
Siedlce, Łuków, Międzyrzec Podlaski z nowymi peronami
Podobna inwestycja została już zrealizowana w Siedlcach, Międzyrzecu Podlaskim i Łukowie. Pasażerowie od 1,5 roku korzystają z nowych, wygodniejszych peronów.
Są wyposażone m.in. w windy, ławki i wiaty oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Stacje zyskały także dogodne dojścia do odnowionych peronów. Monitoringiem objęto perony, obiekty inżynieryjne, przejazdy kolejowe.
Nad bezpiecznym ruchem pociągów czuwają dyżurni z nowego Lokalnego Centrum Sterowania w Łukowie. Na odnowionej trasie zapewniono również ochronę zwierząt. Zamontowano urządzenia, które zapobiegają wchodzeniu zwierząt na tory w czasie przejazdu pociągu. Koszt inwestycji to blisko 450 mln zł.
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię