Trwa budowa zachodniej obwodnicy Lublina. Ułożone jest już 75% powierzchni asfaltowej. Zgodnie z umową trasa ma być udostępniona dla kierowców z końcem listopada tego roku.
Budowa zachodniej obwodnicy Lublina, która będzie fragmentem ekspresowej trasy S19 Lublin – Rzeszów powoli zbliża się do końca. Za dwa miesiące pojedziemy po obwodnicy.
– ¾ trasy ma już ułożoną nawierzchnię ścieralną z zatopionym w niej oznakowaniem poziomym. W czterech miejscach jeszcze są układane warstwy nawierzchni asfaltowej – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dwa tygodnie utrudnień
Utrudnienia będą zlokalizowane na wiadukcie kolejowym znajdującym się w Konopnicy. Wykonawca będzie łączył starą „19” z nową drogą ekspresową. W tym miejscu będzie znajdował się węzeł „Konopnica”, dzięki czemu kierowcy będą mogli dojechać na Węglin.
Kierowcy jadący od strony Lublina będą zjeżdżali na rondo, którym dalej dojadą do ekspresówki. Będą mogli nią pojechać w kierunku Kraśnika i Rzeszowa lub Warszawy i Białegostoku.
Utrudnienia rozpoczną się najprawdopodobniej od przyszłego poniedziałku, przez około dwa tygodnie ruch będzie odbywał się wahadłowo. W ciągu dnia będą nim sterowali drogowcy. Natomiast w nocy będzie tu pracowała sygnalizacja świetlna – dodaje Krzysztof Nalewajko.
Przejście dla zwierząt
Na trasie od Kraśnika dojeżdżając do Konopnicy znajduje się duże przejście dla zwierząt. Zostało wybudowane, ponieważ obwodnica przebiega między lasami. Wszystko po to, aby zwierzęta uznały przejście za naturalny teren i korzystały z niego zamiast przebiegać w pobliżu trasy. Podobne przejścia znajdując się nad autostradami w Polsce.
10 km szczęścia
Zachodnia obwodnica Lublina będzie miała blisko 10 kilometrów długości. Kierowcy powinni z niej skorzystać pod koniec listopada. Dzięki niej ruch tranzytowy chcą uniknąć jazdę przez miasto przejedzie „obok” Lublina.
Dodatkowo kierowca wjeżdżać do Lublina od strony al. Kraśnickiej może wygodniej dojechać zachodnią obwodnicą do węzła Lublin Sławinek. Może też ominąć całe miasto od zachodu i wjechać do niego od północy, czyli od strony węzła Lublin Rudnik.
Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Budimex. Kontrakt na prace budowlane opiewa na kwotę blisko 424 mln zł. Droga będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku plus pas awaryjny.
Dodaj swój komentarz