Ważny temat? Prześlij newsa!

Nowy rozkład PKP Intercity od 11 grudnia. Nowe połączenia i korekty rozkładów

Spotted Lublin

Nowy rozkład jazdy ma wejść w życie w nocy z 10 na 11 grudnia. Na trasie Lublin – Warszawa wielkich zmian nie będzie. Pojawi się nowe połączenie z Trójmiastem. Najbardziej ciesząca się trasa z Lublina do Warszawy bez większych zmian. Pociągów jak na razie nie ubędzie, ma być uch dziesięć dziennie w obydwu kierunkach. Po zmianie rozkładu pierwszy skład do […]

Nowy rozkład jazdy ma wejść w życie w nocy z 10 na 11 grudnia. Na trasie Lublin – Warszawa wielkich zmian nie będzie. Pojawi się nowe połączenie z Trójmiastem.

Najbardziej ciesząca się trasa z Lublina do Warszawy bez większych zmian. Pociągów jak na razie nie ubędzie, ma być uch dziesięć dziennie w obydwu kierunkach. Po zmianie rozkładu pierwszy skład do Warszawy wyjedzie z Lublina o godzinie 5 rano, a ostatni o 19.55. Jako powrót ze stolicy pierwszy skład do Lublina wyjedzie o godz. 5.50, a ostatni o 20.50.

Składy w stronę Warszawy będą wyruszać o godz. 5.00, 5.58, 6.57, 7.55, 9.50, 11.58, 13.50, 15.40, 17.50 i 19.50. Kursy powrotne z Warszawy do Lublina zaplanowano na godz. 5.50, 7.50, 9.50, 11.50, 13.55, 15.50, 16.50, 17.50, 19.50 i 20.50.

– Do czerwca liczba pociągów między Lublinem a Warszawą pozostanie na tym samym poziomie. Składy będą kursować co dwie godziny, a w szczycie nawet co godzinę – informuje biuro prasowe PKP Intercity.

Nowe połączenie

Dzięki nowemu rozkładowi Lublin zyska bezpośrednie połączenie z Trójmiastem. Mowa o pociągu TLK Kochanowski. Do tej pory kursował tylko z Lublina do Bydgoszczy, a od grudnia pojedziemy nim do Gdyni.

Jedna para składów PesaDart (IC Pilecki i IC Inka) obecnie jeżdżąca na odcinku Lublin – Katowice, pojedzie dalej do Bielska-Białej

Zmiany od czerwca

Nowy rozkład będzie obowiązywać tylko do czerwca przyszłego roku. Dlaczego? Ponieważ PKP planuję modernizację na linii kolejowej nr 7 Lublin – Warszawa.

Od połowy czerwca, a dokładnie 11 czerwca pociągi do Warszawy pojadą przez Lublin Północny, Lubartów, Parczew, Łuków i Siedlce. To oznacza dłuższy czas podróży między tymi miastami o 40–50 minut. Modernizacja potrwa około 1,5 roku, ale po jej zakończeniu pociągi pokonają tę trasę z prędkością 160 km/h.

Zakończenie modernizacji planowane jest na 2020 rok. Tyle czasu kolej potrzebuje na gruntowny remont 150 km torów.

Na całą inwestycję, wraz z przygotowaniem objazdów, kolej ma ponad 4,2 mld zł, z czego niemal 3 mld pochodzą z funduszy unijnych.

(fot. Dominik Wąsik)

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

2 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
bozena
8 lat temu

Uważam że wciąż nie ma dobrych połączeń z Krakowem.Dlaczego wieczorny pociąg dociera coraz później do Krakowa …?w nowym rozkladzie 22.47 to utrudnia docieranie do dalszych dzielnic miasta….

szczecinianin
8 lat temu

Proponuję przywrócić połączenie Lublin – Radom – Łódź – Poznań – Szczecin

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check