Ważny temat? Prześlij newsa!

Nowy autobus przegubowy na testach w MPK Lublin. Ma napęd hybrydowy

Spotted Lublin

MPK Lublin testuje przegubowy autobus. To hybrydowy Mercedes Citaro G. Egzemplarz, który przyjechał do Lublina, był wcześniej testowany m.in. w Krakowie i Łodzi. W testowanym autobusie może podróżować 135 pasażerów (41 na miejscach siedzących i 94 na miejscach stojących). Pojazd ma 18 metrów długości, jest niskopodłogowy, w pełni klimatyzowany, wyposażony w monitoring i głosową zapowiedź […]

Hybrydowy, przegubowy Mercedes Citaro na testach w MPK Lublin | fot. Marek Szadkowski, MPK Lublin

MPK Lublin testuje przegubowy autobus. To hybrydowy Mercedes Citaro G. Egzemplarz, który przyjechał do Lublina, był wcześniej testowany m.in. w Krakowie i Łodzi.

W testowanym autobusie może podróżować 135 pasażerów (41 na miejscach siedzących i 94 na miejscach stojących). Pojazd ma 18 metrów długości, jest niskopodłogowy, w pełni klimatyzowany, wyposażony w monitoring i głosową zapowiedź przystanków. Autobus spełnia normę emisji spalin Euro 6.

Bardzo solidnie skonstruowany elektryczny silnik tarczowy zintegrowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym, a automatyczną skrzynią biegów. Ten dodatkowy silnik w trakcie wyhamowywania autobusu pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd – podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu” – mówi Weronika Opasiak, rzecznik prasowy MPK Lublin.

W autobusie tym został także zastosowany asystent kierowcy, system „Preventive Brake Assist”, wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka konieczność. Jest to zupełna nowość w segmencie autobusów miejskich. Jego zasada działania polega na tym, że w sytuacjach wyjątkowych, np. gdy na jezdni nagle pojawi się pieszy, system ostrzega o tym kierowcę oraz automatycznie inicjuje częściowe lub pełne hamowanie autobusu.

Kolejnym, innowacyjnym rozwiązaniem w zakresie poprawy bezpieczeństwa jest system „Sideguard Assist”, wspomagający kierowcę podczas skręcania. Zastosowanie dwóch czujników radarowych pozwala na monitorowanie przestrzeni po prawej stronie autobusu. Kierowca ostrzegany jest podczas manewru skręcania o możliwości wystąpienia kolizji z nadjeżdżającymi cyklistami, samochodami, poruszającymi się pieszymi, jak również przeszkodami stacjonarnymi.

Dziś autobus jeździ na linii nr 31, natomiast w czwartek na linii nr 26. W naszym mieście pojazd będzie jeździł do 18 lutego.

mercedes2 1
Hybrydowy, przegubowy Mercedes Citaro na testach w MPK Lublin | fot. Marek Szadkowski, MPK Lublin

Najnowsze posty

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

Najnowsze opinie:

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check