Ważny temat? Prześlij newsa!

Nowe perony na trasie Lublin – Kraśnik. Czas na kolejny odcinek

Spotted Lublin

Od 13 września pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Podróżni korzystają z nowych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku. Prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej […]

Nowy peron na stacji Leśniczówka | fot. Dominik Wąsik

Od 13 września pociągi wróciły na odcinek z Lublina do Kraśnika. Podróżni korzystają z nowych peronów w Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi, Pułankowicach i Kraśniku.

Prace realizowane przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na 100 km trasie Stalowa Wola Rozwadów – Lublin to pierwsza od 30 lat tak duża elektryfikacja linii kolejowej w Polsce.

– Przebudowa pozytywnie wpłynie na obsługę ruchu regionalnego m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa Lublin – Dorohusk, i na usprawnienie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance, a elektrownią węglową w Połańcu – mówi Andrzej Bittel, wiceminister w Ministerstwie Infrastruktury.

Wygodniejsze podróże z Lublina do Kraśnika

Pasażerowie wsiadają już do pociągów z nowych peronów w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wsi i Pułankowicach. Perony są wyposażone w nowe ławki, wiaty, oświetlenie oraz informację pasażerską. Wszystkie obiekty są wyższe, ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pociągu oraz dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.

– Na 36 km odcinku z Lublina do Kraśnika wyremontowano już tory, obiekty inżynieryjne i przejazdy, postawiono konstrukcje wsporcze sieci trakcyjnej. We wrześniu wykonawca rozpoczął prace na kolejnym odcinku Kraśnik – Zaklików. Po zakończeniu wszystkich prac i elektryfikacji pociągi pojadą z prędkością do 120 km/h – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Ruszyła przebudowa torów od Kraśnika do Zaklikowa

We wrześniu prace przeniosły się na kolejny odcinek Kraśnik – Zaklików. Wykonawca przystąpił do demontażu urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk), zabudowy fundamentów sieci trakcyjnej oraz oczyszczania tłucznia specjalistyczną maszyną.

Roboty obejmują modernizację torów i rozjazdów, obiektów inżynieryjnych, peronów, urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz zabudowę sieci trakcyjnej. Na czas modernizacji przewoźnicy wprowadzili autobusową komunikację zastępczą.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check