W czterech miejscach na drogach krajowych województwa lubelskiego modernizowany jest system preselekcji wagowej pojazdów. Koniec z przeładowanymi ciężarówkami?
Urządzenia pozwalające identyfikować i rejestrować auta, których dopuszczalna masa całkowita jest przekroczona, mają pojawić się we Worońcu na DK2, Chojnie na DK12, Sitańcu na DK17 i w Mostach DK19.
Specjalne czujniki mają rejestrować przejazdy pojazdów, mierzyć nacisk koła na nawierzchnię drogi i za pośrednictwem sterowników przekształcać dane na ciężar nacisku na koła, osi i łączny ciężar pojazdu. Pętle indukcyjne służą do pomiarów prędkości i łącznej długości ciężarówek. Kamery i systemy identyfikacji zanotują o markę, model, numer rejestracyjny, datę i godzinę przejazdu.
– W Worońcu na DK2 i Chojnie na DK12 prace już niemal zakończono. Natomiast w Sitańcu pod Zamościem na DK17 i w Mostach koło Polichny na DK19 prace potrwają co najmniej do połowy lipca – informuje Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy GDDKiA.
W Mostach, po ułożeniu ostatniej warstwy nawierzchni, prace przeniosą się na drugą stronę jezdni. W Sitańcu rozebrano konstrukcję nawierzchni drogi, wykonano warstwę z kruszywa i wykonawca będzie odbudowywał kolejne warstwy bitumiczne. W Mostach utrudnienia dla kierowców potrwają do 15 lipca, a w Sitańcu tydzień dłużej.
Dodaj swój komentarz