Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Lublin. Postęp prac zgodnie z planem

csm 18.04.2018 most na Wieprzu 32 Grzegorz Szedziol PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 10ce995801
Budowa mostu nad Wieprzem | fot. PKP PLK

Trwają prace przy przebudowie linii kolejowej nr 7 Warszawa-Lublin. Na stacji Dęblin powstają m.in. nowe perony i przejście podziemne dla pieszych. Nad rzeką Wieprz trwa budowa 170 metrowego mostu.

To część projektu modernizacji linii kolejowej Warszawa-Lublin prowadzonego przez PKP PLK. – Modernizacja linii kolejowej nr 7 jest najważniejszą inwestycją w regionie. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem dzięki temu już w 2022 roku podróż pociągiem z Lublina do Warszawy zajmie 90 minut – mówi Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

Przebudowa stacji Dęblin

Na stacji Dęblin budowane są trzy nowe perony, dwa wyspowe oraz jednokrawędziowy. Będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a ścieżki dotykowe ułatwią poruszanie się osobom niedowidzącym. Dogodną informację zapewni system zapowiedzi głosowych oraz zegary i czytelne oznakowanie.

Nieopodal dawnego dojścia do peronów w poziomie szyn powstaje przejście podziemne, wyposażone w wygodne pochylnie i trzy windy osobowe, które zapewnią podróżnym bezpieczne dotarcie do pociągu. Równolegle odbywa się wymiana sieci trakcyjnej i torów.

Trwa budowa lokalnego centrum sterowania, które zapewni bezpieczny i sprawny ruch pociągów. W nowym obiekcie znajdą się nowoczesne systemy komputerowe umożliwiające zdalne sterowanie urządzeniami infrastruktury kolejowej.

Zakończenie prac torowych na stacji w Dęblinie planowane jest na grudzień 2018r.

Nowy most nad Wieprzem

Budowa nowego mostu nad rzeką Wieprz to jedno z najbardziej skomplikowanych technicznie zadań w całym projekcie modernizacji linii kolejowej Lublin – Warszawa. Stalowy, 1000 – tonowy obiekt przesunięto na łożyskach z użyciem siłowników hydraulicznych. Szeroki na 22 m obiekt jest osadzony na wyremontowanych podporach i przebudowanych przyczółkach.

Obok powstanie bliźniacza konstrukcja, którą zostanie poprowadzony drugi tor. Oba tory zostaną wykonane na osobnych przęsłach i na wspólnych podporach. Realizacja tego zadania rozpocznie się po 10 czerwca br.

Po modernizacji obiekt zapewni bezpieczny przejazd pociągów pasażerskich oraz umożliwi kursowanie ciężkich składów o nacisku 221 kN/oś. Przy projektowaniu uwzględniono potrzeby ochrony środowiska i pod mostem będzie utworzone przejście dla zwierząt.

O inwestycji

W ramach zadania wyremontowanych zostanie 17 stacji, powstanie 77 nowych peronów i 11 przejść podziemnych z windami. Te ostatnie powstają m.in. na stacji Lublin, Lublin-Zachód, Motycz, Nałęczów, Puławy-Miasto i w Dęblinie.

W kolejnym etapie modernizacji trasy nr 7 PKP-PLK zajmie się odcinkiem Otwock-Warszawa. Cały projekt przebudowy trasy kolejowej z Lublina do stolicy jest wart ponad 3,4 mld zł. Jego ukończenie zaplanowano w 2021 roku.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. To super inwestycja ,nie cierpie jazdy samochodem w ktorym trzeba siedziec jak skazaniec w pasach.Podroz pociagiem to wygoda,czytanie ,relax ,restauracja, lampka wina.