Marszałek przeniesie urzędników do Domu Aktora. Ale zanim to, budynek czeka remont

Marszałek przeniesie swoich urzędników do Domu Aktora
Marszałek przeniesie swoich urzędników do Domu Aktora | fot. Dominik Wąsik

Urząd Marszałkowski przygotowuje się do remontu budynku Domu Aktora przy Centrum Spotkania Kultur. Przeniesione mają być tu departamenty i biura zajmujące się wdrażaniem funduszy unijnych.

Remont Domu Aktora

Dom Aktora mieści się przy ul. Radziszewskiego 2a i jest częścią kompleksu teatru dramatycznego, którego koncepcję opracował w 1972 r. architekt Stanisław Bieńkuński, a sam budynek powstał dwa lata później. W budynku znajdują się 24 mieszkania o powierzchni 26-35 mkw., które stanowiły jeszcze do niedawna zaplecze dla aktorów lubelskiego teatru. Obecnie ze względu na wojnę na Ukrainie budynek jest schronieniem dla 74 uchodźców. Na parterze budynku mieści się klubokawiarnia Aviator.

O remoncie Domu Aktora mówi się już od kilku lat. Urząd Marszałkowski tłumaczy konieczność remontu względami bezpieczeństwa. – „Przebudowa budynku przy ul. Radziszewskiego będzie polegała na adaptacji budynku do nowych potrzeb administracyjno-biurowych poprzez dostosowanie go do obowiązujących przepisów p.poż., prawa budowlanego i dostępu dla osób niepełnosprawnych” – mówi Remigiusz Małecki, rzecznik marszałka województwa lubelskiego.

Prace obejmą m.in. rozbiórkę klatki schodowej, szybu windowego, ścianek działowych, wykonanie nowej konstrukcji stropów oraz ścian działowych, wykonanie zewnętrznej klatki schodowej oraz szybu windowego wraz z windą, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie niezbędnych instalacji m.in. p.poż, klimatyzacji i wentylacji, wod.-kan.-c.o., a także wyposażenie pomieszczeń w meble i urządzenia biurowe.

Aktorzy nie wrócą do Domu Aktora

Jedno jest pewne. Do Domu Aktora nie wrócą już aktorzy teatru. – „Do remontowanego budynku planowane jest przeniesienie departamentów/biur zajmujących się wdrażaniem funduszy unijnych. W części nadziemnej może przebywać maksymalnie do 17 osób na każdej kondygnacji. Łącznie przewidywana liczba użytkowników wynosi ok. 120 osób, w tym konserwator, osoby utrzymujące porządek i ochrona” – informuje Remigiusz Małecki.

Na początku roku koszty robót budowlanych były szacowane na ok. 10 mln zł. – „W chwili obecnej sporządzana jest szczegółowa dokumentacja projektowa i dopiero na jej podstawie, uwzględniając stale zmieniające się koszty materiałów i robót budowlanych, będzie można określić koszt inwestycji” – mówi Małecki.

Zakończenie robót jest planowane na koniec 2023 r.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.