Lublin-Zachód w 2018 r. Nowy dworzec kolejowy powstanie na Czubach

IMG 20160923 061521 e1478244783834
cof

W Lublinie, na osiedlu Poręba, powstanie nowy dworzec kolejowy. Rozpoczęcie budowy jest planowane w połowie 2017 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe wybrały już lokalizację, gdzie powstanie dworzec kolejowy. Przystanek będzie usytuowany w pobliżu pętli autobusowej przy ulicy Granitowej. Lublin – Zachód będzie wygodnym przystankiem łączącym się z komunikacją miejską.

– Będzie to konstrukcja wyspowa z przejściem podziemnym dostosowanym do potrzeb osób niepełnosprawnych – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. Peron będzie w pełni wyposażony w nowe ławki, wiatę peronową, antypoślizgową nawierzchnię oraz tablice informacyjne.

Nowy dworzec kolejowy na Czubach powstanie w ramach modernizacji linii numer 7 na odcinku Otwock – Lublin. To kluczowa inwestycja realizowana na terenie województw mazowieckiego i lubelskiego. W ramach prac PKP PLK zmodernizuje 150 km linii kolejowej

Po modernizacji pociągi pasażerskie pojadą tą trasą z prędkością 160 km/h, a planowany czas przejazdu najszybszym pociągiem na trasie Warszawa – Lublin skróci się do 90 minut.

Budowa dworca ma ruszyć w połowie 2017 roku. Zakończenie inwestycji planowane jest w grudniu 2018.

(fot. Dominik Wąsik)

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. A może niech miasto zacznie myśleć o Szybkiej Kolei Miejskiej. Zamiast budować południową obwodnice Lublina, lepieij wydać pieniądzę na lepsze warunki kolejowe w Lublinie i okolicy. Chodzi o wybudowanie kilku, kilkunastu stacji, dworców, poprawienie infrastruktury kolejowej wraz z kilkoma pociągami SKM. Trasy takich pociągów mogą biec z Lubartowa przez Ciecierzyn, Rudnik, Lublin północny, Świdnik miasto, Port lotniczy Lublin. Kolejna trasa moze biec Os. Poręba, os. Widok, stacja Nadbystrzycka, Lublin zemborzyce, Niedrzwica nawet aż do Kraśnika. Trasa kolejnego pociągu może biec Sławin, Czechów, Ponikwoda, Zadebie, Felin, Kośminek, Lublin Gł, Zemborzyce, Nadbystrzycka, Os. Widok, Os, Poręba. Wiem że to duża inwestycja ale wydaje mi sie że lepiej wrócić do transportu kolejowego niż budować południową odwodnice Lublina za kilka set milionów.