Lublin podnosi ceny biletów. Zobacz, ile teraz zapłacisz

Pasażerowie wsiadający do autobusu na przystanku
Pasażerowie wsiadający do autobusu na przystanku | fot. Dominik Wąsik

Od 1 lipca wejdą w życie nowe ceny biletów komunikacji miejskiej w Lublinie. Podwyżka ma pozwolić na pokrycie rosnących kosztów m.in. energii elektrycznej i paliwa. Zobacz, ile teraz zapłacisz za bilety.

Od lipca droższe bilety ZTM

Od 1 lipca 2022 r. w Lublinie obowiązywać będą nowe ceny biletów komunikacji miejskiej. Propozycje taryfowe, przedstawione na początku maja przez Zarząd Transportu Miejskiego, zatwierdziła na dzisiejszej sesji Rada Miasta Lublina.

„Konieczność weryfikacji taryfikatora cen biletów, wymuszona jest przede wszystkim znacznym zwiększeniem kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej oraz spadkiem wpływów z tytułu sprzedaży biletów” – przekonuje Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Od lipca nastąpi wzrost cen energii o ok. 246% (z 280 zł do 971 zł za MWh). Obecnie widoczny jest też wzrost kosztów oleju napędowego oraz pozostałych materiałów eksploatacyjnych. Wzrost cen AdBlue – 300 proc., smary – 140 proc., olej silnikowy – 109 proc., olej napędowy – 120 proc.

„Wzrost minimalnego wynagrodzenia, które pobiera ok. 70 proc. pracowników MPK kosztowało spółkę dodatkowe 6 mln zł” – wylicza prezes MPK Lublin Tomasz Fulara i dodaje, że z racji wzrostu kosztów spółka na koniec tego roku wygeneruje stratę w granicy 30 mln zł.

Dodatkowo sytuację pogarsza wysoka inflacja, pogłębiona trwającą wojną na Ukrainie. Zgodnie z informacją podaną przez GUS wysokość inflacji ogółem w marcu 2022r., licząc rok do roku, wyniosła 10,9%,

„Powyższe czynniki powodują konieczność wprowadzenia zmian w cenach biletów tzw. waloryzację. Ma to równoważyć budżet komunikacji miejskiej. Zmiana poziomu cen biletów obejmować będzie poszczególne kategorie taryfowe wyłącznie o wskaźnik inflacji, a zmiana będzie na poziomie ok. 10-11%” – wyjaśnia Fisz.

Zarząd Transportu Miejskiego zakłada, że dzięki podwyżce cen roczny wpływ z biletów będzie na poziomie 5,5-6 mln złotych.

„Lublin nie jest odosobniony i na zmiany w zakresie cen biletów zdecydowały się także inne miasta w Polsce, ale w Lublinie jest ona niewielka w stosunku do np. Łodzi gdzie podwyżka była na poziomie 30%. Innym przykładem jest Gdynia – 26%, Olsztyn – 18% czy Gdańsk – 11%” – tłumaczy Monika Fisz.

Przykłady zmian cen biletów:
• Najpopularniejszy bilet sieciowy pełnopłatny (30-dniowy) o 8 zł (o 4 zł ulgowy)
• Najpopularniejszy bilet 15-minutowy pełnopłatny o 20 gr. (10 gr. ulgowy)
• Taryfa przystankowa – za 1 przystanek pełnopłatny maksymalnie 6 gr. (3 gr. ulgowy)

Nowy bilet za 8,20 zł, ważny 6 godzin

W ofercie obowiązującej od lipca pojawi się bilet jednorazowy w cenie 8,20 zł. Z nowym biletem pasażer będzie mógł korzystać z autobusów i trolejbusów przez 6 godzin od momentu skasowania.

Jak zaoszczędzić?

Osoby chcące zaoszczędzić trochę pieniędzy przy nowym taryfikatorze biletów powinny przedłużyć bilet okresowy przed końcem czerwca, co spowoduje, że zapłacą za niego jeszcze po obecnym (starym) cenniku.

Wyższa opłata za jazdę bez ważnego biletu

Wraz z waloryzacją cennik wzrośnie też opłata za jazdę na gapę. Gapowicz, który nie będzie miał ważnego biletu będzie musiał zapłacić 230 zł kary, chyba, że… zdecyduje się opłacić bilet przy kontroli, co obniży jej wysokość do 138 zł. W przypadku opłacenia mandatu w ciągu 7 dni od wezwania, kara zostanie zmniejszona do 161 zł.

Nowy cennik biletów Lublin 2022

Bilety jednoprzejazdowe i czasowe

Bilet jednoprzejazdowy – 4,20 zł z 4,60 zł (ulgowy 2,10 zł na 2,30 zł)

Bilet 15-minutowy – 2,80 zł na 3,00 zł (ulgowy 1,40 zł na 1,50 zł)

Bilet 40-minutowy – 3,60 zł na 4,00 zł (ulgowy 1,80 zł na 2,00 zł)

Bilet 90-minutowy – 4,40 zł na 4,80 zł (ulgowy 2,20 zł na 2,40 zł)

NOWOŚĆ: bilet 6-godzinny – 8,20 zł (ulgowy 4,10 zł)

Bilet 24-godzinny – 12,00 zł na 13,20 zł (ulgowy 6,00 zł na 6,60 zł)

Bilety Turysty

1 dzień (24 godziny) – 10,00 zł na 11 zł (ulgowy 5,00 zł na 5,50 zł)

2 dni (48 godzin) – 16,00 zł na 18 zł (ulgowy 8,00 zł na 9,00 zł)

5 dni (120 godzin) – 40,00 zł na 45 zł (ulgowy 20 zł na 22,50 zł)

Taryfa przystankowa

Liczba przystanków

1 – 0,80 zł na 0,86 zł (ulgowy 0,40 zł na 0,43 zł)

2 – 0,60 zł na 0,62 zł (ulgowy 0,30 zł na 0,31 zł)

3 – 0,50 zł na 0,54 zł (ulgowy 0,25 zł na 0,27 zł)

4-5 – 0,30 zł na 0,32 zł (ulgowy 0,15 zł na 0,16 zł)

6-7 – 0,20 zł na 0,22 zł (ulgowy 0,10 zł na 0,11 zł)

8-12 – 0,10 zł na 0,14 zł (ulgowy 0,05 zł na 0,07 zł)

13-15 – 0,08 zł (ulgowy 0,04 zł)

16-29 – 0,04 zł (ulgowy 0,02 zł)

Maksymalna opłata 4,60 zł (ulgowy 2,30 zł)

Bilety okresowe na wszystkie linie

Dla posiadaczy Lubelskiej Karty Miejskiej

10-dniowy – 40 zł na 44 zł (ulgowy 20 zł na 22 zł)

30-dniowy – 88 zł na 96 zł (ulgowy 44 zł na 48 zł)

90-dniowy – 224 zł na 244 zł (ulgowy 112 zł na 122 zł)

150-dniowy – 346 zł na 378 zł (ulgowy 173 zł na 189 zł)

Taryfa ogólna

10-dniowy – 76 zł na 84 zł (ulgowy 38 zł na 42 zł)

30-dniowy – 172 zł na 188 zł (ulgowy 86 zł na 94 zł)

90-dniowy – 452 zł na 492 zł (ulgowy 226 zł na 246 zł)

150-dniowy – 718 zł na 782 zł (ulgowy 359 zł na 391 zł)

Bilety okresowe - nowy cennik Lublin
Bilety okresowe – nowy cennik Lublin

8 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Skoro rozkłady jazdy nie są dla pasażerów to dlaczego pasażerowie mają płacić za utrzymanie ZTM???

  2. Złe zarządzanie spółką zamataczone jest podwyżką cen sprzedaży.Płacą niskie wynagrodzenia i zamiast ograniczać koszty zarządzania to będą obciążać pasażerów, którzy nie mają podwyżek płac. Dziadowskie firmy w Lublinie.

  3. Ale prxynajmniej nie ma w ogóle zatłoczenia, jak kiedyś. Teraz mamy gofziny szczytu tj. 7-8, 15-16, i jeszcze 2 lata temu krytyczne autobusy 26,57,150,151 miały 100proc obłożenia, a dziś żaden z nich nigdy nie ma wypełnienia, jest maksymalnie 80proc i zawsze jedt miejsce. To zasługa 4-drzwiowców.

  4. To za tą cenę niech się wezmą za sprzątanie autobusów,bo śmierdzi!

  5. Placic, placic, placic coraz więcej ale to już bo bracia i siostry się niecierpliwią.

  6. Jak nie ma pieniędzy to czemu wszyscy nie płacą za bilety po równo a nie są wyłączone pewne grupy z opłat

  7. 30 mln strat ale autobusy przekazane dla Ukrainy (bo na stać bo mamy taki kaprys, zamiast komuś odsprzedać) i darmowe przejazdy bo nas stać 😊to było pewne że podwyżka nastąpi bo my za to zapłacimy jako klient. Nie ma nic za darmo…