Lublin: Masowe kontrole kierowców z aplikacji Bolt. ITD nakłada ogromne kary

Kontrola przeprowadzona przez ITD na kierowcy z aplikacji Bolt na ul. Gazowej | fot. czytelnik Bartek
PARTNER SERWISU

Inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego w Lublinie podczas wspólnej akcji z policją zatrzymali w piątek dwóch kierowców korzystających z aplikacji Bolt. Wszyscy zostali ukarani.

Lubelscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego wspólnie z policją po raz kolejny przeprowadzili kontrole samochodów osobowych, którymi wykonywany był okazjonalny przewóz osób z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Funkcjonariusze zatrzymali dwóch kierowców pracujących pod szyldem Bolt.

Pierwsza kontrola miała miejsce około godz. 20 na ul. Gazowej, w pobliżu dworca PKP. Tutaj interweniowali funkcjonariusze ITD oraz trzy radiowozy policji. Druga kontrola została przeprowadzona na parkingu między ul. Lubartowską a ul. Świętoduską.

Kontrole zakończyły się stwierdzeniem nieprawidłowości. U kierowców stwierdzono naruszenie warunków wymaganych podczas przewozów okazjonalnych wykonywanych osobówkami (przewozy okazjonalne można wykonywać pojazdem 8 lub 9 osobowym – przyp. red.)” – mówi Paweł Gruszka, rzecznik WITD w Lublinie.

Ponadto kierowcy nie posiadali odpowiedniej licencji, a ich samochody były nielegalnie oznakowane (oklejone). Wobec każdego z kierowców zostanie wszczęte postępowanie administracyjne w wysokości 12 tys. zł.

Tylko do końca października inspektorzy ITD skontrolowali ponad 70 kierowców korzystających z aplikacji Bolt. Wszystkie kontrole zakończyły się wykryciem nieprawidłowości oraz wszczęciem wobec kierowców postępowań administracyjnych.

Bolt to aplikacja, dzięki której użytkownik może przez telefon zamówić przejazd z jednego punktu miasta do drugiego. Wsiadając do zamówionego samochodu, nie musi mieć nawet przy sobie gotówki. Aplikacja potrąci należność za przejazd z karty kredytowej pasażera podpiętej do aplikacji.



24 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Pan rzecznik opowiada głupoty. Okazjonalny przewóz osób można wykonywać pojazdem do 5 osób. Oczywiście pod warunkiem posiadania licencji. Był wcześniej wymóg 7-9 osób ale zmieniono to gdyż ważący do ślubu limuzynami 5 osobowymi nie mogli zgodnie z prawem wykonywać usługi. Pracownik itd powinien wiedzieć o znowelozowanej ustawie.

  2. Do Mario!
    Nie ty jesteś jeb**ym nacjonalistą…pieszo możesz sobie chodzić szmato

  3. Za dojazd nie wyjście i inne płacicie aplikacja może ściągnąć o wiele wyższa kwotę niż faktycznie powinno się zapłacić

  4. A kiedy zaczną kontrolować sałaciarzy za próby oszustwa? Jeżeli któryś przewiezie trasą dłuższą powiedzmy o 10% od tej co wyznacza GoogleMaps to 12.000 kary.

  5. Haha bezpiecznie i bezpiecznymi samochodami?
    Zobaczcie jak te nowe max roczne auta sa poobijane. Do ilu wypadkow w samym lublinie doszlo z winy kierowcow bolta. Sa to mlodzi ludzie co dopiero pozdawali prawo jazdy nie maja doswiadczenia ani znajomosci miasta i przez patrzenie w ekran telefonu czy nawigacji stwarzaja ogromne zagrozenie na drodze. Jyz nie wspomne o ukraincach siedzacuch za kierownica bolta ktorzy po dworcach pks i pkp przejezdzaja z duzymi predkosciami miedzy ludzmi.
    Ale cale szczescie ludzie juz sie poznaja na nich i ich mnoznikach kiedy to w sobotnia noc przejazd moze kosztowac ok 5 zl za km
    Przyklad. Z Ulicy wroblewskiego na raszynska 55zl i dzieki temu pasazerowie powracaja do tradycyjnych taxowek gdzie jezdza auta nawet 20 letnie i nie maja nawet ryski na lakierze
    Wiec rodzaj doswiadczenia i umiejetnosci kierowcow bolta a taxi
    Widac golym okiem

  6. Po pierwsze nie zauważyłem żeby zbyt wielu taksówkarze miało wąsy czy nazywają się Janusz nie wiem po drugie bolt praktycznie zawsze podaje dłuższy trasę niż taksówka prowadzi na około po trzecie ceny są bardzo porównywalne z tańszymi korporacjami w Lublinie owszem jest znacznie taniej jaki jest Rabat ale ten rabat szybko się kończy za to bardzo często a praktycznie zawsze w szczycie wchodzi mnożnik cena minimalna w bolt to 10 zł znacznie drożej niż w taksówce jak jest mnożnik cena minimalna idzie w górę więc jak jest razy 2 to minimalna już 20 zł i nieważne że przyjedziesz kilometr ogólnie rzecz biorąc to z ta tanioscia trochę bajki ale propagandę mają dobra i ostatnie to nikt kierowcą bolta nie broni wyrobić wszystkich niezbędnych pozwoleń jeździć legalnie w Lublinie jest to bardzo proste ale po prostu nie chcą wolą okradać nas wszystkich

  7. Korzystam z Bolta systematycznie raz w tygodniu. Za kurs w nocy z Raclawickich na Kalina płacę 6zl a taxi 20zl kosztuje. Komfort podobny.

  8. Zacznijmy od tego ze w lublinie 90% kierowców bolta to Polacy. Wcześniej jeździłem zwykłymi taxówkami i praktycznie co drugi przejazd za kierownicą siedział Janusz wąsacz koło 60 który patrzy tylko przed siebie i nie interesuje go co się dzieje dookoła. Kolejna rzecz to to że jezdzą jak im się podoba, nie patrzą na najkrótsza lub czasami najszybsza trasę np. koryznowej- dworzec pkp. Najlepiej przez unii lubelskie, czy jeszcze łęczyńska ale przez krańcową? To już jest przesada. No i wiadomo jeszcze cena, praktycznie dwa razy drożej niż bolt, od stycznia wchodzą nowe przepisy ale myślę że i tak będzie 30% tanieje. Tak więc złotówy mają tak jak chciały i teraz będą musiały się zwinąć. Hahaha

  9. A jak całą drogę taksówkarze np z Ale taxi klikają w tablety lub telefony aby się odhaczyć w centrali i tak przez całą trasę, zamiast patrzeć przed siebie na drogę to ok? To jest bezpieczne? Za to ich nie karają? Jakie to bezpieczeństwo? Policja tego nie sprawdza? To co my , wór kartofli , czy ludzie?

  10. Dalej szmaciane polaczki jeździjcie bolcami i dawajcie zarobić ciapakom i ukrom.Za darmo bym do nich nie wsiadł no,ale ja nie jestem zas.ranym gów.nozjadem jak wy.

  11. Nie wiem co robi to wesołe towarzystwo na Wiejskiej, od lewej do prawej, mniejsza z tym jaka partia. Taksówkarz płaci podatki, robi licencję, egzamin z topografii miasta a boltowiec może pierwszy dzień być w danym mieście i jeździ. Bez podatków, bez kasy dla miasta. To jest ok?

  12. Masowe kontrole, ale aż dwóch kierowców zatrzymanych. Ogromny sukces! I to jeszcze trzy radiowozy były potrzebne do zatrzymania jednego auta. Chyba była jakaś kinowa ucieczka. Swoją drogą wypadałoby dokładnie zweryfikować ustawę. Mówi o wymogu posiadania auta z miejscami w ilości 7-9. I jak rozumiem to nielegalne oklejanie dotyczy naklejek z informacją o taksówce? Bo w Polsce nie ma przepisów zabraniających oklejania auta logiem firm? A postępowanie administracyjne też raczej nie zostanie wszczęte wobec kierowców. Dostali raczej mandat za brak ilości miejsc i to wszystko. Dalej są jedynie świadkami w sprawie. Nakręcajcie dalej temat, bez dokładnej świadomości faktów, mając jedynie rozmyte i mgliste pojęcie o tej kwestii.

  13. Do R.
    Każdy ma prawo do wyboru, jeśli tak bardzo chcesz możesz jechać z kumplami złotówami, którzy mają na pewno nieporównywalnie większą wiedzę na temat jazdy samochodem, to masz do tego święte prawo, ale ktoś inny może mieć chęć wyboru innego przewoźnika (czyli jakoś tak 90% młodych ludzi i to z tego bierze się przecież cała nagonka na Bolta/Ubera). Nigdy nie czułem się mniej bezpieczny w bolcie, niż w jakiejkolwiek taksówce (często prowadzonej przez gości w podeszłym wieku, raz jechałem z Panem, z resztą bardzo miłym, jednak w wieku prawie 80 lat i w sumie bardziej jednak zaufałbym młodemu Ukraińcowi, który na pewno ma czas reakcji o polowe krótszy, choć bardzo miły człowiek był z tamtego taksówkarza i szkoda, że pewnie był zmuszony, żeby jeszcze pracować w tym wieku).

  14. I takie ITD to ja szanuje! Brawo. Chcemy jezdzic z ludzmi ktorzy mają o tym pojęcie a nie ściągniętą aplikacje na ukraiński telefon