Lublin. GITD zrezygnował z montażu kamer rejestrujących przejazd przez skrzyżowania na czerwonym świetle

Czerwone światło na sygnalizatorze z kamerami
Czerwone światło na sygnalizatorze z kamerami | fot. Dominik Wąsik

Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle miały pojawić się na dwóch skrzyżowaniach w Lublinie. Główny Inspektorat Transportu Drogowego poinformował właśnie o rezygnacji z tego pomysłu.

Pierwsze informacje o planowanym montażu kamer rejestrujących kierowców przejeżdżających przez skrzyżowania na czerwonym świetle w Lublinie pojawiły się w 2021 r. Główny Inspektorat Transportu Drogowego wytypował dwa skrzyżowania, gdzie takie urządzenia miały zostać uruchomione: rondo Kuklińskiego (ul. Lubomelska, al. Solidarności, al. Kompozytorów Polskich) oraz rondo im. Romana Dmowskiego (al. Tysiąclecia, al. Unii Lubelskiej).

„Miejsca zostały wytypowane na podstawie przeprowadzonej przez Instytut Transportu Samochodowego analizy stanu bezpieczeństwa na drogach. Oceniając konieczność wprowadzenia stałej kontroli w danej lokalizacji, brano pod uwagę liczbę zdarzeń drogowych oraz ich skutki, a także charakter najbliższej okolicy, w tym m.in. bliskość szkół, obiektów użyteczności publicznej, infrastruktury przeznaczonej dla pieszych czy transportu zbiorowego” – informuje GITD.

Rejestratory przejazdu na czerwonym świetle działają z wykorzystaniem tzw. wideodetekcji. Jak wyjaśnia GITD, dzięki temu rozwiązaniu nie ma konieczności ingerowania w nawierzchnię drogi. System kamer wykrywa fakt wjechania pojazdu na skrzyżowanie na czerwonym świetle, śledzi tor poruszania się pojazdu na skrzyżowaniu oraz dokumentuje popełnione wykroczenie wraz z danymi umożliwiającymi identyfikację pojazdu.

Nie będzie kamer na skrzyżowaniach

GITD w ogłoszonym przetargu wyłonił wykonawcę montażu urządzeń do kontroli wjazdu na czerwonym świetle. Jednym z zadań było przeprowadzenie oględzin wytypowanych do objęcia kontrolą miejsc. Takie oględziny wykonano również na dwóch wybranych skrzyżowaniach w Lublinie.

„Po przeprowadzeniu przez wykonawcę prac przygotowawczych obejmujących m.in. uzgodnienia z zarządcami dróg oraz ocenę możliwości technicznych wprowadzenia urządzeń w tych miejscach, z przyczyn technicznych uniemożliwiających instalację systemu, odstąpiono od realizacji zadania w Lublinie” – czytamy w odpowiedzi GITD na naszej zapytanie.

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. I wszyscy odetchnęli z ulgą. MOżna dalej jeździć na późnym zielonym. Znaczy się „żółtym” hehe