Ważny temat? Prześlij newsa!

Lubika z poważnymi problemami technicznymi. Utrudniony dostęp do usług

Spotted Lublin

Miała ułatwiać życie pasażerom, a stała się źródłem frustracji. Aplikacja Lubika, oceniana najniżej w sklepach mobilnych, od lat zawodzi użytkowników, a Urząd Miasta Lublin nie planuje jej poprawy.

Fatalne opinie aplikacji Lubika

Fatalne opinie aplikacji Lubika | fot. Dominik Wąsik

Miasto Lublin – rozwija Lubikę nieefektywnie

Radny Rady Miasta Lublin Tomasz Gontarz (Prawo i Sprawiedliwość) ostro krytykuje władze miasta za brak reakcji na fatalne oceny i skargi użytkowników aplikacji mobilnej Lubika, która od uruchomienia w 2019 r. zawodzi korzystających z niej mieszkańców i turystów.

Radny Tomasz Gontarz zarzuca władzom miasta ignorowanie skarg i brak jakiejkolwiek wizji rozwoju.

biletomat lubika ztm lublin
Biletomat Lubika | fot. Dominik Wąsik

Aplikacja, która miała pomagać – dziś utrudnia życie

Lubika, miejska aplikacja komunikacyjna Lublina, okazała się rozczarowaniem dla mieszkańców i turystów. Mimo obietnic i dofinansowania z UE, od 2019 r. system boryka się z poważnymi problemami technicznymi, takimi jak:

Oceny mówią same za siebie – 1,4/5 w Google Play i 1,3/5 w App Store. Mimo to miasto nie planuje żadnych zmian ani aktualizacji w najbliższym czasie, twierdząc, że niska ocena „nie jest jedynym wyznacznikiem popularności”.

Pasażerowie bez wyjścia – Lubika, jedyny dostawca w Lublinie

W odpowiedzi na interpelację radnego Gontarza miasto poinformowało, że Lubika kosztowała 200 tys. zł, a dzięki 4-letniej gwarancji nie ponoszono kosztów utrzymania. Wskazano także na 97 574 zarejestrowanych aplikacji (co stanowi ok. 74% nośników systemu, tj. Kart Lubika i aplikacji mobilnych Lubika) i 58% wzrost sprzedaży biletów porównując rok 2022 do 2024 (bez danych co do realnej liczby sprzedanych biletów). Jednak miasto bagatelizuje niskie oceny, twierdząc, że „nie są jedynym wyznacznikiem popularności”, a zgłoszenia użytkowników są jedynie analizowane przez Biuro Obsługi Klienta ZTM. Nie przedstawiono żadnych planów naprawy problemów, takich jak wylogowywanie czy błędy w zakupie biletów, ani nowych funkcji, np. Śledzenia autobusów miejskich na podstawie GPS czy integracji z mObywatelem. Aktualizacje są zapowiadane dopiero po zakończeniu okresu trwałości projektu, bez podania terminów czy szczegółów.

Aplikacja Lubika na telefon android
Aplikacja Lubika na telefon android | fot. Dominik Wąsik

Radny Tomasz Gontarz nie pozostawia na urzędnikach suchej nitki. W swojej interpelacji wzywa władze Lublina do pilnego działania. Podkreśla, że:

Aplikacja ma służyć mieszkańcom – teraz jest kulą u nogi

Lublin zasługuje na nowoczesne, sprawne narzędzie, które ułatwia życie. Dziś ma tylko cyfrowy bubel, którym nikt się nie chce zająć” – komentuje Gontarz.

advertisement

Oddam, szukam, pozdrawiam, praca

Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina

„Aplikacja Lubika to cyfrowa porażka, która frustruje tysiące lublinian i turystów. Oceny 1,4 i 1,3 to krzyk rozpaczy użytkowników, a miasto zamyka oczy na skargi i nie planuje żadnych zmian. Błędy w zakupie biletów, wylogowywanie, brak nowych funkcji – to codzienność, z którą mieszkańcy muszą się męczyć. Lublin zasługuje na aplikację, która działa i rozwija się, a nie na konserwowanie złego status quo!” – mówi radny Tomasz Gontarz.

Czy miasto obudzi się z cyfrowego letargu? Na razie zapowiada tylko „ewentualne aktualizacje”… po zakończeniu okresu gwarancji. Bez konkretów.

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

2 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Paulinka
2 godzin temu

Ta aplikacja to jedna wielka porażka. Zakup biletu, to potrafi być mordęga. Dobrze, że ktoś się za to bierze i nagłaśnia.

Marekiewicz
1 godzina temu

Tragedia z tą Lubiką jest. Kto kupował bilet ten wie, ciągłe resety i problemy

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

pp

Najnowsze opinie:

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check