Najnowsze ogłoszenia (spoty)
Port Lotniczy Lublin przygotowuje się do złożenia wniosku o pozwolenie na budowę terminalu cargo na terenie lotniska. Realizacja tej inwestycji pochłonie blisko 18 mln złotych.
Terminal cargo w Świdniku
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z założonymi planami, to już w 2024 roku gotowa będzie nowoczesna hala magazynowo-przeładunkowa o powierzchni blisko 2 tys. m kw. z dedykowanymi pomieszczeniami do obsługi towarów specjalnych.
Dominującym elementem obsługi będzie RFS (Road Feeder Service), czyli transport towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu na innym lotnisku. W tym przypadku konieczne sprawdzenie takiego towaru pod względem bezpieczeństwa przeprowadzone zostanie w terminalu cargo Portu Lotniczego Lublin.
Mając na uwadze inwestycje infrastrukturalne zarówno drogowe, jak i kolejowe oraz brak portu cargo z prawdziwego zdarzenia po tej stronie Wisły, rola takiej inwestycji w województwie lubelskim jest nie do przecenienia. Nowy terminal będzie ważnym elementem w łańcuchu transportowym w tej części naszego kraju – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.
Powstanie także budynek biurowy oraz plac manewrowy wraz z drogą dojazdową i chodnikami. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm Zakład Budowlano-Sprzętowy Jacek Krzysiak z Łęcznej oraz Eleenergia z Lublina. Planowany koszt inwestycji wyniesie 17,8 mln złotych.
Zgodnie z podpisaną już umową z wykonawcą, szacowany czas prac projektowych i budowlanych to 18 miesięcy. Jak tylko wykonawcy otrzymają pozwolenie, budowa ruszy, liczymy, że z początkiem lata – informuje Andrzej Hawryluk.
Lotnisko w Świdniku ma status lotniska międzynarodowego, dostępnego przez 24 godziny na dobę. Wyposażony jest w urządzenia nawigacyjne (ILS kat. 2) umożliwiające wykonywanie operacji lotniczych w ograniczonych warunkach pogodowych. Port może obsługiwać samoloty do kodu D, czyli wielkości samolotów typu Boeing 767 czy Airbus A310.

Dodaj opinię