Klienci Lidla zwrócili uwagę w ostatniej gazetce promocyjnej na nową gramaturę kostki masła marki Pilos. Sieć tłumaczy, że nowy rozmiar kostki trafił do sklepów tylko w ramach czasowej akcji do wyczerpania zapasów.
W ostatnim czasie klienci sklepów Biedronka, Lidl, Kaufland, Netto, Aldi, Dino, Stokrotka coraz częściej zauważają zmiany w gramaturach wielu produktów spożywczych i nie tylko. Z powodu wysokiej inflacji i m.in. stale rosnących cen surowców, duże firmy decydują się na zmniejszenie opakowań np. czekolady, makaronu, mrożonek, jogurtów, czy masła.
Kurczenie się gramatur opakowań różnych produktów to downsizing, czyli dosłownie „zmniejszanie rozmiaru”. Downsizingu w handlu polega na sprzedawaniu produktu w tej samej cenie pomimo zmiany np. jego objętości czy też jakości.
Masło coraz mniejsze
Klienci sklepów sieci Lidl w jednej z ostatnich gazetek zwrócili uwagę na promocję na masło marki własnej Pilos. Dostrzegli, że zmieniła się waga kostki masła. Opakowanie masła 82 proc. zostało zmniejszone o 30 g — z 200 g na 170 g. Ta zmiana oburzyła klientów sieci.
„Mega słabo, bo w przepisach często jest podane 200 g masła, to będziesz musiał zakupić dwie kostki, bo jedna nie wystarczy, co jest pewnie nieprzypadkowe” – komentuje pan Arkadiusz.
Choć gramatura masła Pilos uległa zmianie, to cena jak na razie pozostała na dotychczasowym poziomie. Za 100 g masła Pilos o wadze 200 g musimy zapłacić 2,88 zł (5,76 zł opakowanie). W przypadku 100 g masła Pilos o wadze 170 g również jest to 2,88 zł (4,90 zł opakowanie).
Lidl się tłumaczy
O zmiany gramatury zapytaliśmy przedstawicieli sieci Lidl.
„Chcielibyśmy zaznaczyć, że celem Lidl Polska jest oferowanie wysokiej jakości produktów w niskiej, atrakcyjnej cenie. Lidl Polska od lat współpracuje z polskimi mleczarzami, oferując produkty pod marką Pilos. W portfolio marki dostępnych jest ponad 100 produktów – nabiału oraz przetworów mlecznych. W sklepach znajdziemy m.in. masło Pilos, którego sekretem tradycyjnego i pysznego smaku jest właśnie polskie mleko” – tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz z biura prasowego Lidl Polska.
„Dbamy o to, aby nasza oferta była dla klientów atrakcyjna oraz konkurencyjna. W ramach czasowej akcji do wyczerpania zapasów rozszerzyliśmy naszą ofertę masła o masło Pilos 170 g. Masło jest oferowane w bardzo atrakcyjnej cenie – przy zakupie trzech opakowań, jedno kosztuje tylko 2,55 zł/opak. Nieustannie oferujemy masło Pilos 200 g, które dostępne jest w cenie 5,76 zł/opak.” – dodaje.
Dodaj swój komentarz