Koronawirus w Lublinie. Masz bilet okresowy? Możesz go zawiesić przez internet

DSC06552
Komunikacja miejska MPK Lublin | fot. Dominik Wąsik

Pasażerowie, którzy z uwagi na obecną sytuację nie korzystają z komunikacji miejskiej w Lublinie, mogą złożyć wniosek o zawieszenie biletu okresowego.

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie wprowadza w trybie wyjątkowym, możliwość zawieszenia z przesunięciem terminu ważności, zakupionego biletu okresowego. To rozwiązanie dla pasażerów, którzy z uwagi na epidemię koronawirusa, nie korzystają z komunikacji miejskiej, a posiadają ważne bilety okresowe na sieć połączeń ZTM w Lublinie.

„Z uwagi na zagrożenie koronawirusem i tymczasowe ograniczenie bezpośredniej obsługi klientów w Biurze Obsługi Klienta i Punktach Sprzedaży Biletów ZTM w Lublinie, dopuszcza się składanie wniosku wyłącznie drogą elektroniczną” – informuje Justyna Góźdź z ZTM w Lublinie.

Pasażerowie zainteresowani zawieszeniem imiennego biletu okresowego powinni wypełnić formularz wniosku on-line dostępny na stronie www.ztm.lublin.eu. W formularzu wniosku, poza danymi osobowymi, należy podać numer Karty oraz wskazać termin, od kiedy i do kiedy chce się zawiesić bilet, a także złożyć oświadczenie, że zawieszany bilet okresowy nie będzie wykorzystywany we wskazanym terminie.

Ważne! Bilet okresowy zawieszony może być do końca jego ważności, nie dłużej niż do dnia 10 kwietnia 2020 r. Nie będzie możliwości zawieszenia biletu na okres rozpoczynający się przed datą złożenia wniosku.

W przypadku uczniów i studentów, zawieszenie biletu będzie liczone od 12 marca, tj. terminu wskazanego w rozporządzeniach Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, które czasowo ograniczają funkcjonowanie jednostek systemu oświaty i zawieszają działalność dydaktyczną na obszarze całej Polski. Dla pozostałych osób, okres zawieszenia biletu będzie liczony od dnia złożenia wniosku przez Internet lub, jeśli ten termin będzie późniejszy, od daty wskazanej we wniosku.

Co ważne, bilet będzie można zawiesić i odwiesić tylko raz. Zawiesić można bilety okresowe imienne 30-, 90- i 150-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast wykorzystać zawieszony okres biletu w innym terminie, ponownie go odwieszając do końca 2020 r.

Po ustaniu zagrożenia epidemicznego i przywróceniu standardowej bezpośredniej obsługi klientów w punktach organizatora komunikacji, pasażerowie będą mogli, w dowolnie wybranym przez siebie terminie (do końca 2020 r.) zgłosić się do ZTM w celu przedłużenia ważności biletu (o zawieszony okres).

Wszystkie dotychczas złożone do ZTM, drogą mailową, wnioski w tej sprawie zachowują swoją ważność – nie ma potrzeby ponownego składania wniosków w tym zakresie.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.