"Konkurs z okazji urodzin sieci Pepco". To kolejne oszustwo pod szyldem znanej marki na Facebooku

PEPCO urodziny 2017 konkurs facebook oszustwo 1

Tysiące internautów oszalało na punkcie konkursu, w którym rzekomo wygrać można darmowe zakupy w Pepco. To kolejne oszustwo pod szyldem znanej marki na Facebooku.

 

By wziąć udział w konkursie, wystarczyło polubić rzekomą nową stronę Pepco – Urodziny 2017, udostępnić post i dodać komentarz o treści „Urodziny”. Spośród wszystkich biorących udział w konkursie wylosowanych ma być 50 osób, które będzie mogło napełnić swój koszyk w jednym ze sklepów Pepco za darmo. Brzmi zbyt pięknie, prawda?

 

W krótkim czasie fałszywy profil nazbierał prawie 6 tys. fanów, a w konkursie wzięło udział blisko 10 tys. ludzi. Jest to tzw. farma fanów. To kolejne oszustwo na Facebooku.

 

– Firma Pepco informuje, że w żaden sposób nie jest powiązana z profilem na Facebooku „Pepco – Urodziny 2017”, organizujący konkurs, w którym można wygrać darmowe zakupy czy zniżki -70% na przyszłe zakupy. Został on założony bez zgody i wiedzy firmy Pepco – informuje nas biuro prasowe Pepco.

 

Oszustwo facebookowe – lista „zwycięzców”

Dzisiaj (22 sierpnia) ogłoszone zostały wyniki rzekomego konkursu. Na stronie zamieszczono listę pięciu zwycięzców – obejmuje ona odnośniki do facebookowych profili. Nagrodzeni muszą jedynie wypełnić formularz i przesłać go do organizatorów. Sęk w tym, że pobranie wspomnianego druku wymaga wysłania dwóch smsów, przy czym koszt każdego z nich wynosi 30,75 zł brutto.

 

Co ciekawe, jeden z linków do profili rzekomych zwycięzców, to uniwersalny odnośnik. Za jego pośrednictwem, każdy przekierowany zostanie na swój własny profil. Dzięki temu osoby, które postanowią sprawdzić wyniki konkursu, siłą rzeczy na wspomnianej liście znajdą siebie i w konsekwencji będą narażone na oszustwo.

 

Ostrzeż swojego znajomego, jeśli wziął udział w takim konkursie!

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Ostatnio mam farta bo zgarnałem 750 zł w media expercie za wypełnienie ankiety, potem wygrałem piwo, a potem znalazłęm 5 zł na ulicy 😛 Tu też próbuję szczęścia.