Dostawa nowych Ursusów jest jednoznaczna z wycofaniem z ruchu ostatnich czterech wysokopodłogowych autobusów marki Jelcz 120M, będących własnością MPK Lublin.
Autobusy to fabrycznie nowe 12-metrowce, spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI. Pojazdy są niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, monitorowane i klimatyzowane.
Na wyposażeniu autobusów znajdują się również biletomaty z możliwością płatności kartą, bramki liczenia pasażerów oraz cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Zakupione w ramach zamówienia pojazdy będą docelowo dedykowane do obsługi linii nr 44 i 74. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,5 mln zł.
Przypominamy również, że obecnie ZTM prowadzi postępowanie na zakup 20 elektrycznych autobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. Kolejne przetargi na dostawę odpowiednio 7 i 5 elektrobusów zostaną ogłoszone jeszcze z końcem roku.
Inwestycje w tabor przekładają się na komfort i jakość podróży komunikacją miejską. Poniżej statystyki dotyczące aktualnego stanu taboru:
– 100% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy niskopodłogowe,
– 90% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy monitorowane,
– 87% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy z zapowiedzią głosową,
– 79% autobusów to pojazdy posiadające normę zużycia paliwa Euro 5 i Euro 6,
– 73% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy wyposażone w biletomaty,
– 70% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy klimatyzowane
Najgorsze że te normy EURO wcale oznaczają niższego zużycia paliwa. Te nowoczesne cacka palą więcej niż stare Ikarusy, no ale klimę, WIFI, USB i inne elektroniczne systemy należy czymś zasilić. Ja będę sercem zawsze z Ikarusami, Jelczami PR110 i 120M.