Wczoraj w nocy zakończył się pierwszy sezon funkcjonowania Lubelskiego Roweru Miejskiego. W bieżącym roku Lublin dysponował najnowocześniejszym i drugim największym w Polsce systemem. W ciągu 2,5 miesiąca w systemie zarejestrowało się ponad 22 tysiące osób, a liczba wypożyczeń przekroczyła 128 tysięcy. Rowery powrócą na ulice miasta po przerwie zimowej – na wiosnę 2015 roku.
Od 19 września, kiedy Lubelski Rower Miejski został uruchomiony, lublinianie sięgali po jednoślady aż 128 664 razy. W sumie do systemu „zapisało się” 22 218 osób. Jak podaje operator wypożyczalni, firma Nextbike Polska, przez cały okres funkcjonowania LRM-y były wypożyczane średnio, co 47 sekund! Warto jednak zwrócić uwagę, że w październikowym szczycie (74 393 wypożyczenia w tym miesiącu) ta średnia była jeszcze korzystniejsza – rowerzyści wypożyczali rowery przeciętnie, co 39 sekund! Dzienny rekord odnotowano 9 października, kiedy liczba wynajmów wyniosła 3 647. Najaktywniejszy użytkownik ma obecnie na koncie 354 wypożyczenia, a aż sześciu rowerzystów przekroczyło liczbę 200 wynajmów.
– Otwarcie systemu rowerów miejskich w Lublinie, było dla nas w tym roku największym wyzwaniem, ponieważ z 40 stacjami i 400 rowerami to nie tylko druga największa inwestycja tego typu w Polsce, ale również najnowocześniejsza sieć wypożyczalni w naszym kraju m.in. z uwagi na monitoring, stacjonarne biuro obsługi klienta czy dostępność tandemów – mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska. – Czujemy satysfakcję, ponieważ wysiłek się opłacił, o czym najlepiej świadczy popularność LRM. W październiku i listopadzie jedynie w Warszawie odnotowywaliśmy większe zainteresowanie rowerami miejskimi. To dobry prognostyk na przyszły sezon – dodaje.Średni czas wypożyczenia roweru miejskiego w Lublinie wynosił 18 minut i 42 sekundy – w tym czasie rowerzysta pokonywał przeciętnie 1,5 kilometra.
Najpopularniejszymi stacjami pod względem wypożyczeń były:
– ul. Krakowskie Przedmieście/ul. Krótka – 7,25% wszystkich wynajmów
– ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka – 6,33%
– ul. Zana / ZUS – 6,31%
– ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska – 5,60%
– Al. Racławickie / Rondo Krwiodawców – 4,62%
Najpopularniejszymi stacjami pod zwrotów były:
– ul. Krakowskie Przedmieście/ul. Krótka – 7,08%
– ul. Radziszewskiego / ul. Akademicka – 6,10%
– ul. Zana / ZUS – 6,05% – ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska – 5,69%
– Al. Racławickie / Rondo Krwiodawców – 4,50%
Rowerzyści LRM najchętniej pokonywali następujące trasy:
– ul. Krakowskie Przedmieście/ul. Krótka – Al. Racławickie / Rondo Krwiodawców
– ul. Czwartaków / DS Helios UMCS – ul. Krakowskie Przedmieście / ul. Krótka
– ul. Zana / ZUS – ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska
– ul. Nadbystrzycka / Politechnika Lubelska – ul. Zana / ZUS
– Al. Racławickie / Rondo Krwiodawców – ul. Krakowskie Przedmieście/ul. Krótka
Sezon 2014 LRM zakończył się 30 listopada – w nocy z niedzieli na poniedziałek. System dezaktywowano, a wszystkie rowery zostały zawiezione do magazynu. W trakcie przerwy zimowej jednoślady zostaną poddane gruntownej konserwacji i pracom serwisowym, by powrócić na ulice Lublina na wiosnę 2015 roku. A dokładnie 1 marca.
Projekt LRM powstał w ramach projektu Europejska Stolica Turystyki Rowerowej współfinansowany ze środków unijnych. W ramach ESTR powstało blisko 30 km dróg rowerowych. Dzięki LRM wielu mieszkańców i uczniów lubelskich szkół mogło uczestniczyć w szkoleniach z bezpiecznej jazdy rowerem po mieście, które były także wspierane przez Nextbike Polska.
materiały prasowe | fot. spottedlublin.pl
Dodaj swój komentarz