Kolejne kontrole kierowców Bolt w Lublinie. Odmówili przyjęcia mandatów, zajmie się nimi sąd

Kontrola kierowcy fiata, który wykonywał przewozy osób za pomocą aplikacji Bolt | fot. Dominik Wąsik

Kolejne w tym roku kontrole kierowców Bolt w Lublinie zakończyły się odmówieniem przyjęcia mandatów przez kierowców. Sprawy zostaną skierowane do sądu.

W czwartek inspektorzy inspekcji transportu drogowego Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego wraz z funkcjonariuszami Komendy Miejskiej Policji w Lublinie przeprowadzili kolejne w tym roku kontrole kierowców Bolt.

Do pierwszej kontroli doszło w popularnym już miejscu, czyli na ul. Gazowej, w pobliżu dworca PKP w Lublinie. Tutaj kierowca samochodu marki Fiat Tipo został zatrzymany przez policjantów. Kolejna kontrola miała miejsce na miasteczku akademickim – Toyota Corolla.

Przewoźnicy, którzy wykonywali przewozy w ramach aplikacji Bolt nie spełniali wymagań i stwierdziliśmy liczne nieprawidłowości. Ich pojazdy nie spełniały kryterium konstrukcyjnego. Kierowcy nie posiadali również wymaganych badań lekarskich i psychologicznych” – mówi Paweł Gruszka, rzecznik WITD w Lublinie.

Kierowcom zaproponowano mandaty w kwocie 6000 i 6200 złotych, lecz oni odmówili ich przyjęcia. Sprawa zostanie skierowana przez Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie do sądu. Dodatkowo przewoźnik będzie musiał liczyć się wszczęciem postępowania administracyjnego na kwotę około 14 tysięcy złotych.

Czytaj także: Pierwsza w 2020 roku kontrola kierowcy Bolt. Nie przyjął mandatu, sprawa trafi do sądu

12 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Podobno nawet osoby z Ratusza Lubelskiego maja kupione auta pod Bolta … Pani A Ryfk… Tak po Lublinie lataja wiesci a więc …

  2. Taksówkarze wykorzystują naiwność ludzi. Wystarczy wsiąść sobie w taksówkę pod dworcem i za krótki kurs zapłacisz jak za mokre zboże. I to jest w porządku?

  3. Do iektórych komentujących: Nie wiem dlaczego w Warszawe i Wrocławiu jest mniej kontrol? W Lublinie są i z tego są stwierdzenia łamania ustaw. Nie wolno wspierać czegoś co jest niezgodne z przpeisami. To nie monopol taksiarzy lecz prawo stworzone do regulacji rynku. Zmieńcie prawo i to wszystko. Łamiesz prawo jestes karany. Normalne. GG

  4. Chcecie zasra.ne bolce jeździć to zakładać działalność i robic licencje.Nik się wtedy do was nie bedzie przypier.dalał proste…

  5. O co w tym chodzi.Dlaczego tak walczą z tymi przewoźnikami Boltem czy Uberem?Dlaczego taxi ma mieć monopol na przewozy?Ciągle czepiają Bolta.Studenci dorabiają w wolnych chwilach zainwestowali w samochody i teraz co?Dac im ze 3 miesiace na ustalenie co i jak

  6. Nie chce budzić fermentu, ale podejrzewam, może niesłusznie, ale podejrzewam, że skoro w innych miastach takich jak Kraków, Wrocław, Gdańsk, Poznań czy Warszawa, jest cicho o kontrolach, zarówno ze strony ITS, jak i Policji w sprawie Bolta, Ubera, FreeNow, iTaxi, i jakoś tam rynek się rozwija, to podejrzewam, że fakt, że takie kontrole i niebotyczne wysokości mandatów raportowane tylko z Lublina, stanowić o jakimś niejasnym układzie, który panuje w lubelskiej administracji, lub w lubelskiej policji, lub w lubelskiej Inspekcji Transportu Samochodowego. Oczywiście to moje podejrzenia, niepoparte niczym innym jak statystyką. Niby te kontrole podobne pojawiają się też we Wrocławiu, i to na wyższe kwoty bo ponad 8000zł, ale kontrole tam są sporadyczne, stąd zapytanie czemu to akurat w Lublinie tak często się o tym donosi?

    Chociaż wyjaśnienie może być takie, że we Wrocławiu czy Warszawie mają większe niedobory kadrowe, podczas gdy w Lublinie ludzi do kontroli w ITS czy Policji mają za dużo… może należałoby wprowadzić racjonalizację zatrudnienia, i odchudzić lekko ITS, co by dorównać statystycznie do większych miast, a nie ciągle je przeganiać… statystycznie

  7. Oczywiście legalność się nie opłąca trzeba założyć własną firmę opłącać zus podatek w dowodzie rejestracyjnym wpis taxi lekarz psychtechnika

  8. Jprdl. Co za tym brak badań psycjotechnicznych. Jakiś niedorobiony koleś. Każdy z nas ma przy sobie, ale przecież musi ubarwic sytuację. My będziemy jeździć i pluje w mordę dla taxsiarzy złodzieji

  9. Zmienili pod ich życzenie przepisy a dalej się do nich nie stosują. O co chodzi? Czyżby legalność się nie opłacała? Aaaaa już by nie byli tacy „tani”, no tak. I tak nie są bo mnożnikami kasują dużo drożej niż ci znienawidzeni taksówkarze. Ale młodzieniec który taksówką w życiu nie jechał powie że to i tak taniocha.
    Za głupotę się płaci.

  10. Ból maja taksiarze haha. Taksy powinny zniknąć i skończyły by się zawyżone rachunki i oszukiwanie na trasach. Nie wspimne juz o wygodzie mobilnej w Bolcie/Uberze.

  11. Niech zaczną kontrolować inne miasta jak Kraków i Warszawa. Tam jest wolna amerykanka, robią co chcą. To jest polska polityka, rabać tych którzy normalnie pracują a oszukujacych zostawić bo władza ma sztame z nimi.