Ważny temat? Prześlij newsa!

Kierowcy realizujący przewóz osób z aplikacją Bolt, Uber i FreeNow nielegalnie korzystają z przystanków autobusowych

Spotted Lublin

W Lublinie występuje problem związany z nielegalnym korzystaniem z przystanków autobusowych przez kierowców pracujących dla popularnych aplikacji przewozowych, takich jak Bolt, Uber i FreeNow. Zamiast wyznaczonych miejsc, coraz częściej wybierają oni zatoki autobusowe jako punkty odbioru lub wysadzenia pasażerów, co utrudnia funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Lublin. Kierowcy aplikacji przewozowych ignorują przepisy Rosnące zjawisko nielegalnego korzystania z […]

Kierowca Ubera zatrzymał się na przystanku, by zabrać pasażera

Kierowca Ubera zatrzymał się na przystanku, by zabrać pasażera | fot. DW

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin
Dodaj anonimowo Na żywo Przejdź do strony

W Lublinie występuje problem związany z nielegalnym korzystaniem z przystanków autobusowych przez kierowców pracujących dla popularnych aplikacji przewozowych, takich jak Bolt, Uber i FreeNow. Zamiast wyznaczonych miejsc, coraz częściej wybierają oni zatoki autobusowe jako punkty odbioru lub wysadzenia pasażerów, co utrudnia funkcjonowanie komunikacji miejskiej.

Lublin. Kierowcy aplikacji przewozowych ignorują przepisy

Rosnące zjawisko nielegalnego korzystania z przystanków autobusowych przez kierowców aplikacji przewozowych, takich jak Bolt, Uber i FreeNow, staje się coraz poważniejszym problemem dla miasta Lublin. Przystanki, które powinny służyć wyłącznie pojazdom komunikacji miejskiej, są coraz częściej wykorzystywane przez kierowców prywatnych przewoźników jako punkty odbioru i wysadzania pasażerów.

Monika Fisz, rzeczniczka prasowa Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie, wyjaśnia, że „kwestie zasad korzystania z przystanków komunikacji w Gminie Lublin regulowane są stosowną uchwałą Rady Miasta Lublin, która określa także stawki opłat za korzystanie z tych przystanków”. Według przepisów stawka wynosi 0,05 zł za każdorazowe zatrzymanie pojazdu na przystanku komunikacyjnym, jednak możliwość ta zarezerwowana jest wyłącznie dla środków transportu publicznego.

„Niemniej nie dopuszcza się zatrzymania na przystanku operatorów czy przewoźników osób działających w aplikacjach” – dodaje rzeczniczka. Przypadki nieuprawnionego korzystania z przystanków przez kierowców aplikacji przewozowych, jak zaznacza Fisz, są kierowane do odpowiednich służb, takich jak Policja i Straż Miejska, które mają za zadanie egzekwować przestrzeganie tych przepisów.

Problem jednak narasta, a mieszkańcy skarżą się, że kontrole przeprowadzane przez służby miejskie nie są wystarczające, a raczej w ogóle nie są przeprowadzane. Jak nam przekazał Robert Gogola, rzecznik prasowy Straży Miejskiej w Lublinie, w tym roku strażnicy otrzymali łącznie 12 zgłoszeń dotyczących zastawiania przystanków. Zdecydowana większość pochodziła z akcji, o której pisaliśmy tu:

>>> Szczegóły: Kierowcy nie patrzą na znaki i taki tego efekt. Kolejne auta odjechały na lawetach

Jak twierdzą mieszkańcy, wielu kierowców aplikacji przewozowych nie zwraca uwagi na przepisy, zatrzymując się w zatokach przystankowych. Takie działania prowadzą do sytuacji, w której autobusy miejskie często nie mogą swobodnie wjechać na przystanki, co skutkuje opóźnieniami i utrudnieniami w komunikacji.

Pasażerowie wskazują, że obecne przepisy wymagają dodatkowych działań prewencyjnych oraz wzmożonej kontroli. Proponowane rozwiązania obejmują m.in. zwiększenie liczby patroli straży miejskiej na newralgicznych przystankach, szczególnie w godzinach szczytu. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, kierowcy za zatrzymanie się na przystanku grozi mandat w wysokości 100 złotych i 1 punkt karny.

Warto pamiętać, że większość pojazdów komunikacji miejskiej jest wyposażona w kamery, a nagrania z nich mogą posłużyć jako dowód popełnienia wykroczenia. W przypadku naruszenia przepisów nagranie może zostać przekazane policji, a właściciel pojazdu może otrzymać wezwanie na komendę i mandat.

Jak prawidłowo zabrać/wysadzić pasażera?

Biorąc pod uwagę obowiązujące przepisy, zatrzymywanie się na przystanku wiąże się z ryzykiem mandatu. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie wolnego miejsca postojowego w pobliżu, gdzie można bezpiecznie zabrać lub wysadzić pasażera. Alternatywnie, można zatrzymać się przed lub za przystankiem, o ile na tym odcinku drogi nie obowiązuje zakaz zatrzymywania się.

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Ważny temat? Prześlij newsa!

Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.

Bądź na bieżąco z Lublinem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Nie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

2 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
łukasz
5 miesięcy temu

A jak zwykłe stare taxi sie zatrzymało to było dobrze a jak taxi na aplikacje to zle a są tańsze w porównaniu ze zwykłym taxi po zatym już większość kierowców bolt uber itd ma licencję taxi dla mnie to żenada że tak są traktowani

Spoczko
5 miesięcy temu

Przede wszystkim to klient wybiera miejsce odbioru a nie kierowca. Także nie bardzo jest na to wpływ. Artykuł śmieszny i stronniczy.

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch spotify website search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check