Lublin rozpoczyna testy kolejnego autobusu wodorowego, które potrwają do 3 lipca.
Tym razem pasażerów będzie woził NesoBus wyprodukowany przez spółkę PAK-PCE Polski
Autobus Wodorowy.
Poznaj NesoBusa, który jeździ po Lublinie
NesoBus to zeroemisyjny pojazd przeznaczony do transportu pasażerów komunikacji miejskiej. Nie emituje spalin i oczyszcza jednocześnie powietrze. Na jednym tankowaniu może pokonać do 450km, co oznacza, że może być użytkowany bez tankowania przez 2 dni, proces tankowania zajmuje 15 minut i już jest gotowy służyć mieszkańcom.
Spalanie NesoBusa – ekologia i ekonomia w jednym
Autobus jest bardzo efektywny – zużywa około 8 kg wodoru na 100 km. NesoBus był już testowany w największych polskich miastach, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Gdyni czy Koninie
Jak mówi nam Maciej Nietopiel, Prezes Zarządu PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy Sp. z o.o.
„Autobus wodorowy tak naprawdę jest autobusem elektrycznym. Wytwarza prąd na bieżąco
z zatankowanego wodoru przy użyciu ogniwa paliwowego. Posiada własną „mini-elektrownię”.
Fizycznie wodór ze zbiornika łączy się z tlenem pobranym z powietrza i wytwarzana jest energia
elektryczna zasilająca silnik elektryczny. Nie ma żadnego procesu spalania. W wyniku połączenia
wodoru z tlenem w ogniwie paliwowym, autobus emituje z rury wydechowej jedynie parę wodną.
Maciej Nietopiel, Prezes Zarządu PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy Sp. z o.o.
Stworzyliśmy najbardziej ekologiczny autobus na wodór. To pojazd napędzany zielonym wodorem.
NesoBus jest idealnym rozwiązaniem dla mieszkańców miast, bo likwiduje emisję trujących
substancji – poza CO2 to przede wszystkim tlenki azotu czy pyły, w szczególności drobne pyły PM
2,5 – Autobus ma 12 metrów długości i może pomieścić do 93 pasażerów, w tym 37 na miejscach siedzących. To zeroemisyjny pojazd, który nie emituje spalin i oczyszcza powietrze.
Lublin konsekwentnie inwestuje w zielony transport

Całkowity udział pojazdów elektrycznych, niskoemisyjnych w taborze lubelskiej komunikacji miejskiej wynosi ponad 34%. Na ten wynik składała się 100 trolejbusów oraz ponad 30 autobusów elektrycznych.
W sierpniu do lubelskiej floty dołączy 12-metrowy autobus marki Solaris. To pojazd klimatyzowany, niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, wyposażony w automat do sprzedaży biletów oraz system do zliczania pasażerów. Pojazd na pokład będzie mógł zabrać 85 pasażerów.
Zakres umowy obejmuje również zakup i dostawę ładowarki mobilnej wchodzącej w skład wyposażenia autobusu o mocy większej lub równej 20 kW przeznaczonej do ładowania baterii w autobusie wodorowym. Wartość autobusu wodorowego to ponad 3,7 mln zł brutto. Jego zakup jest współfinansowany z projektu „Niskoemisyjna sieć komunikacji zbiorowej dla północnej części LOF wraz z budową systemu biletu elektronicznego komunikacji aglomeracyjnej” w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020.

Obecnie trwają odbiory kolejnych 7 autobusów elektrycznych przegubowych, które po zarejestrowaniu i przygotowaniu do eksploatacji zostaną skierowane do obsługi liniowej- mówi Grzegorz Malec, Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.
Na jakich liniach można spotkać NesoBusa?
NesoBus to kolejny autobus wodorowy, który Lublin będzie sprawdzał w warunkach miejskich. W listopadzie 2022 r. odbyły się testy wodorowca wyprodukowanego przez spółkę ARTHUR BUS w lubelskim zakładzie przy ul. Frezerów. o czym pisaliśmy tutaj. Ten ekologiczny pojazd trafi do obsługi linii 1, 3, 4, 7 oraz 44.
- wtorek, 27 czerwca – linia nr 1/VIII
- czwartek, 29 czerwca – linia nr 4/I
- piątek, 30 czerwca – linia nr 7/I
- sobota, 1 lipca – linia nr 3/IV
- niedziela, 2 lipca – linia nr 44/I
- poniedziałek, 3 lipca – linia nr 4/I
Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię