Ważny temat? Prześlij newsa!

Hackology na Politechnice Lubelskiej. 24 godziny intensywnej pracy i kreatywności

Spotted Lublin

Hackology na Politechnice Lubelskiej to intensywny maraton programistyczny, który w ciągu zaledwie 24 godzin wymagał od uczestników kreatywności, współpracy i wykorzystania najnowszych technologii. Wydarzenie, które zgromadziło 21 drużyn z całej Polski, zakończyło się sukcesem zespołu Golem z Politechniki Warszawskiej. Hackology – intensywny maraton programistyczny Hackology, zorganizowany przez Studenckie Koło Naukowe Uczenia Maszynowego Atlas na Politechnice […]

studenci, Hackology na Politechnice Lubelskiej

Fot. M. Kozieł, PL

Hackology na Politechnice Lubelskiej to intensywny maraton programistyczny, który w ciągu zaledwie 24 godzin wymagał od uczestników kreatywności, współpracy i wykorzystania najnowszych technologii. Wydarzenie, które zgromadziło 21 drużyn z całej Polski, zakończyło się sukcesem zespołu Golem z Politechniki Warszawskiej.

Hackology – intensywny maraton programistyczny

Hackology, zorganizowany przez Studenckie Koło Naukowe Uczenia Maszynowego Atlas na Politechnice Lubelskiej, to wydarzenie, które przyciągnęło młodych programistów z całej Polski. Jak przyznał Maciej Kaczkowski, członek zwycięskiej drużyny:

– To były bardzo męczące fizycznie 24 godziny. Wszyscy potrzebowali przerwy i chwili snu, a kawa była naszym najlepszym przyjacielem.

Hackology na Politechnice Lubelskiej
Fot. M. Kozieł, PL

Zadaniem drużyn było stworzenie modelu wspierającego strategię marketingową fikcyjnego przedsiębiorstwa, przy wykorzystaniu metod uczenia maszynowego oraz sztucznej inteligencji. Wyzwaniem była nie tylko złożoność zadania, ale także ograniczenie czasowe, które wymagało szybkiego działania i pełnego zaangażowania.

studenci, Hackology na Politechnice Lubelskiej
Fot. M. Kozieł, PL

Jak wyglądały przygotowania i zmagania?

Przygotowania do Hackology trwały ponad rok, a zainteresowanie wydarzeniem przerosło oczekiwania organizatorów. Ostatecznie do konkursu zakwalifikowało się 21 drużyn, które musiały w ciągu jednej doby opracować innowacyjne rozwiązanie z zakresu strategii marketingowej, optymalizacji łańcuchów dostaw lub zarządzania magazynami.

Hackology na Politechnice Lubelskiej
Fot. M. Kozieł, PL

Jak przyznała Magdalena Piłat-Rożek, opiekunka Koła Naukowego Atlas:

– Chętnych do udziału w konkursie było więcej niż miejsc. To pokazuje, jak duże jest zainteresowanie tego typu inicjatywami.

Zwycięzcy Hackology i ich innowacyjne rozwiązania

Do finału zakwalifikowało się pięć drużyn, a jury miało trudne zadanie wyboru tych najlepszych. Na trzecim miejscu uplasowała się ekipa Blazing Code z Wojskowej Akademii Technicznej, drugie miejsce zdobyli Narwale z Uniwersytetu Zielonogórskiego, a pierwsze miejsce przypadło drużynie Golem z Politechniki Warszawskiej.

Hackology na Politechnice Lubelskiej
Fot. M. Kozieł, PL

Maciej Kaczkowski z drużyny Golem podkreślał znaczenie wsparcia, jakie ich projekt miał dostarczyć przedstawicielom handlowym:

– Chcieliśmy, aby nasz model pomagał handlowcom w nawiązywaniu relacji, pozwalając im skupić się na tym, co robią najlepiej, a nie na analizie danych.

Hackology na Politechnice Lubelskiej
Fot. M. Kozieł, PL

Jakie wyzwanie podjęlibyście w trakcie hackathonu? Podzielcie się swoimi pomysłami i opiniami w komentarzach! Udostępnijcie ten artykuł, aby inni również mogli poznać kulisy Hackology!

Najnowsze posty

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o

Dodając opinię akceptujesz regulamin. Administratorem Twoich danych osobowych jest Grupa Spotted Sp. z o.o.. Szczegóły przetwarzania danych znajdują się w polityce prywatności.

0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Najnowsze teksty

Najnowsze opinie:

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check