Najnowsze ogłoszenia (spoty)
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła wybór najkorzystniejszych ofert w przetargu na budowę drogi ekspresowej S19 Lublin – Rzeszów na odcinku Lublin – Kraśnik.
Trasę S19 Lublin – Kraśnik podzielono na trzy części. Odcinek pierwszy prowadzi od węzła Konopnica do węzła Niedrzwica Duża (ok. 12 km), drugi zaczyna się wraz z węzłem Niedrzwica Duża, a kończy w węźle Kraśnik (ok. 20 km), a trzeci to obwodnica Kraśnika (węzeł Kraśnik Północ – węzeł kraśnik Południe) (ok. 10 km).
W przypadku odcinka pierwszego za najkorzystniejszą została uznana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones. Jeśli chodzi o odcinek drugi najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma Mota-Engil. Do budowy trzeciego fragmentu wybrano ofertę konsorcjum Aldesa Construcciones Polska i Aldesa Construcciones.
Ta trasa, o długości ok. 42 km ma mieć parametry drogi ekspresowej z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. W ciągu tego odcinka Via Carpatia powstanie 5 węzłów, cztery pary Miejsc Obsługi Podróżnych. Dodatkowo wybudowane zostaną 32 mosty i wiadukty, dziewięć przejść dla zwierząt oraz trzy kładki dla pieszych.
Początkowo będzie prowadziła wzdłuż obecnej DK-19, na wysokości Strzeszkowic odbije na wschód omijając Niedrzwicę Dużą, Niedrzwicę Kościelną i Sobieszczany, następnie przebiegnie przez las przed Wilkołazem w korytarzu obecnej drogi omijając miejscowość od wschodu, a za nią przejdzie na zachodnią stronę. W miejscowości Lasy przed Kraśnikiem droga ekspresowa przetnie obecną DK-19 omijając miasto od wschodu.
Kierowcy skorzystają z nowej trasy S19 w 2021 r.
Przebieg trasy S19 na odcinku Lublin – Kraśnik | fot. GDDKiAWażny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię