Jest umowa na elektryfikację linii z Lublina do Stalowej Woli

Pod koniec roku powinny rozpocząć się prace na linii nr 68 Lublin – Stalowa Wola Rozwadów. Prace modernizacyjne mają zakończyć się przed końcem roku 2019 r.

 

Odcinek Lublin – Stalowa Wola Rozwadów dziś

Jedną z ważniejszych szlaków kolejowych na terenie województw lubelskiego i podkarpackiego jest linia kolejowa nr 68 Lublin – Przeworsk odcinek Lublin – Stalowa Wola Rozwadów o długości 104 km. Jest to linia znaczenia państwowego jednotorowa, niezelektryfikowaną. Wyjątek stanowi ok. 7 kilometrowy dwutorowy i zelektryfikowany szlak Lublin – Lublin Zemborzyce.

 

Prędkość konstrukcyjną i dopuszczalną dla pociągów osobowych określono w przedziale od 80 do 120 km. Wprowadzono jednak ograniczenia prędkości, wynikające głównie z układu geometrycznego toru i ograniczonej widoczności na przejazdach.

 

Miliony na elektryfikację linii

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na modernizację i elektryfikację linii kolejowej pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą. Modernizowana linia wchodzi w skład Magistrali Wschodniej, która łączy kluczowe ciągi o charakterze międzynarodowym, umożliwiając lepszy dostęp regionów Polski Wschodniej do głównych korytarzy transportowych. Zelektryfikowana linia zapewni szybsze połączenie pomiędzy stolicami województw Polski Wschodniej: Olsztynem, Białymstokiem, Lublinem, Rzeszowem i Kielcami.

– Polska Wschodnia potrzebuje nowych inwestycji w infrastrukturę transportową. Dzięki modernizacji poprawi się jakość połączeń międzynarodowych oraz pomiędzy miastami wojewódzkimi, co wpłynie na lepszą dostępność transportową wschodnich województw. W rezultacie planowanych inwestycji zwiększy się konkurencyjność ekonomiczna regionów, co przełoży się na ich szybszy wzrost gospodarczy, a zarazem na poprawę jakości życia mieszkańców – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

 

Nowe możliwości

Elektryfikacja linii pomiędzy Lublinem i Stalową Wolą stworzy nowe możliwości dla regionalnych i dalekobieżnych przewozów pasażerskich. Wpłynie zarówno na lepszą obsługę ruchu m.in. od stacji Stalowa Wola Rozwadów do linii nr 7 Warszawa – Lublin – Dorohusk, jak i na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów.

 

– Przebudowa i elektryfikacja trasy wpłynie nie tylko na lepsze przewozy pasażerskie w regionie i między województwami, ale także na usprawnienie i przyspieszenie transportu towarów m.in. pomiędzy kopalnią węgla kamiennego w Bogdance a elektrownią węglową w Połańcu, a także w kierunku wschodniej granicy – podkreśla Przemysław Czarnek, wojewoda lubelski.

 

Elektryczna kolej szybsza i wygodniejsza

Rezultatem modernizacji będzie skrócenie czasu podróży, m.in. w relacji Lublin – Stalowa Wola – Rzeszów o ok. 20 min., wzrost poziomu bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych oraz zwiększenie dostępności linii dla ruchu towarowego.

 

– Podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h skróci czas przejazdu na 100 km trasie. Wymiana torów oraz elektryfikacja linii stworzy nowe możliwości dla przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym i międzyregionalnym, podniesie standard podróży, wpłynie na wzrost bezpieczeństwa – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

 

Nowe przystanki i modernizacja dotychczasowych stacji

Dwa nowe przystanki w Zaklikowie i Charzewicach oraz 20 przebudowanych stacji i przystanków to istotny efekt prac dla podróżujących koleją. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. dostosują też obiekty do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Ponadto zadanie na odcinku Lublin – Stalowa Wola Rozwadów obejmuje zwiększenie poziomu bezpieczeństwa na 75 przejazdach kolejowo-drogowych.

 

Podróże i przewóz ładunków usprawni remont 46 i przebudowa 24 obiektów inżynieryjnych. Projekt jest największą inwestycją finansowaną w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Jego całkowita wartość w Krajowym Programie Kolejowym to ponad 460 mln zł.

 

Realizacja zadania przewiduje od lipca do grudnia 2017 r. na odcinku Lublin – Lublin Zemborzyce prace na jednym torze, a od grudnia 2017 do marca 2018 r. na sąsiednim. Od marca 2018 r. do lipca 2019 r. PKP Polskie Linie Kolejowe planują większy zakres prac wymagający całkowitego zamknięcia linii. W tym czasie będzie zorganizowana zastępcza komunikacja autobusowa.

 

Wykonawca od podpisania umowy ma 32 miesiące na zakończenie prac.

 



Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Inwestycja zasadana, ale wg tego projektu koncepcji pieniądze wyrzucone w błoto. Projekt sporządzony po starej linii jest bez sensu. Linia z duża ilością zakrętów nie pozawala rozpędzić się pociągowi i niewiele skróci czas podróży pośpiesznych. Zamawiający niewiele się wysilili z pomysłem. Powinna powstać nowa, po nowym śledzi, jak najbardziej prosta. A do tego tylko jedna linia z mijankami. Za tyle powinna powstać od razu drug. Ciekawe kto na tym zarobi „pod stołem”. Taka modernizacja nadaje się do zgłoszenia do prokuratury. Za tak dużą kasę !!! 460 mln modernizować tak pokręconą trasę, bez jej wyprostowania i bez drugiego toru. To tylko polak potrafi.