Dwa odcinki drogi ekspresowej S19 zostaną oddane jeszcze w tym roku

Budowa obwodnicy Kraśnika w ciągu S19
Budowa obwodnicy Kraśnika w ciągu S19 | fot. GDDKiA Lublin

Budowane dwa z trzeci odcinków S19 między Lublinem a Kraśnikiem zostaną oddane do użytku kierowcom jeszcze w tym roku. Zaglądamy na budowę ekspresówki Lublin – obwodnica Kraśnika.

Kiedy otwarcie S19 Lublin – obwodnica Kraśnika?

Na 42-kilometrowym odcinku S19 między Lublinem a obwodnicą Kraśnika, poza dwujezdniową trasą, powstają 44 obiekty inżynierskie (mosty, wiadukty, przepusty, przejścia dla zwierząt). W budowie jest też pięć węzłów drogowych i cztery pary Miejsc Obsługi Podróżnych: MOP Radawiec i Zemborzyce, MOP Obroki, MOP Rudnik, MOP Słodków.

S19 Lublin – Niedrzwica Duża (ok. 12 km)

Zaawansowanie prac na tym odcinku przekroczyło 88 proc. Na obu jezdniach trasy głównej ułożona jest masa bitumiczna. Obecnie wykonawca kończy prace związane z układaniem warstwy ścieralnej, a więc ostatniej warstwy nawierzchni między Lublinem a węzłem Strzeszkowice.

Wykonawca prowadzi także prace wykończeniowe na trasie głównej i obiektach inżynierskich, realizowane są roboty brukarskie, a także zabezpieczające. Ustawiane są ekrany akustyczne, oświetlenie, wykonywane jest odwodnienie i prowadzone są prace przy budowie MOP.

Zakończenie prac planowane jest w IV kwartale tego roku.

S19 Niedrzwica Duża – Kraśnik (ok. 20 km)

Budowa odcinka zaawansowana jest w ok. 70 proc. Niemal na całej trasie głównej (poza krótkimi fragmentami) ułożona jest już warstwa wiążąca nawierzchni. Trwają jeszcze prace ziemne w okolicach przyszłego węzła Strzeszkowice.

Wykonywane są pobocza, nasypy i drogi serwisowe. Na obiektach inżynierskich realizowane są roboty wykończeniowe. Poza pracami drogowymi i mostowymi, budowana jest kanalizacja deszczowa, zasilanie oświetlenia drogowego, MOP Obroki oraz MOP Rudnik.

Zakończenie prac planowane jest w II kwartale 2022 roku.

Obwodnica Kraśnika (ok. 10 km)

Prace na obwodnicy Kraśnika zaawansowane są w ok. 80 proc. Również i na tym docinku na obu jezdniach trasy głównej ułożona jest masa bitumiczna (wyjątek stanowi fragment w okolicach ul. Kolejowej, gdzie realizowane są prace ziemne). Wykonawca przygotowuje się do rozpoczęcia prac związanych z układaniem warstwy ścieralnej.

Ponadto montowane są bariery ochronne, ogrodzenie i profilowane są skarpy. Prace mostowe ukończone są w 96 proc. (obecnie montowane są balustrady, schody i umacniane są skarpy kostką brukową). Udostępnienie obwodnicy kierowcom planowane jest w IV kwartale tego roku.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.