Cztery firmy chcą dostarczyć autobus wodorowy dla Lublina. ZTM planował wydać na pojazd 5,4 mln zł

Autobus wodorowy Autosan Urbino 12 Hydrogen
Autobus wodorowy Autosan Urbino 12 Hydrogen

ZTM Lublin otworzył oferty w postępowaniu dotyczącym zakupu autobusu wodorowego. W przetargu wpłynęły cztery oferty od firm: Arthur Bus, Autosan, Solaris i PAK-PCE. Wszystkie mieszczą się w budżecie zamawiającego.

Lublin kupi autobus wodorowy

W postępowaniu przetargowym ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie na zakup i dostawę autobusu wodorowego wraz z wyposażeniem dodatkowym wystartowały aż cztery firmy. Arthur Bus zaproponował 3,525 mln zł, Solaris – 3,725 mln zł, PAK-PCE Polski Autobus Wodorowy – 3,799 mln zł, a Autosan – 4,065 mln zł. Wszystkie propozycje mieszczą się w budżecie określonym na 5,427 mln zł.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego autobusu o długości 12 m. Pojazd ma pomieścić co najmniej 70 podróżnych, z czego 27 na miejscach siedzących. Wymagana jest niska podłoga na całej długości. W pojeździe znajdą się okna z częścią przesuwną, monitoring, biletomat z modułem obsługi kart płatniczych, kasowniki, system informacji pasażerskiej z ekranami LED i LCD, system zliczania pasażerów, nagłośnienie, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

W autobusie przewidziano klimatyzację, a także ogrzewanie z wykorzystaniem energii pochodzącej z podstawowego układu ogrzewania, pompy ciepła zintegrowanej z układem klimatyzacji, bądź układu odzysku ciepła odpadowego z wodorowych ogniw paliwowych. Głównymi elementami podstawowego jest bojler stanowiący zasobnik płynu niskokrzepnącego.

Wymagany jest jeden centralny silnik, napędzający most napędowy, o mocy min. 140 kW lub dwa silniki trakcyjne o identycznych parametrach zabudowane w portalowej osi napędowej, o mocy min. 120 kW. Długość trasy pokonywanej przez autobus po zatankowaniu wodoru do pełna pomiędzy kolejnymi tankowaniami musi wynosić minimum 300 km, natomiast w przypadku wyłącznie baterii trakcyjnych – 15 km. Przewidziano odzyskiwane energii w trakcie hamowania elektrodynamicznego.

Teraz ZTM przeanalizuje złożone oferty, a następnie wybierze jedną z nich. Na realizację zamówienia wyłoniona firma będzie miała 12 miesięcy od podpisania umowy.

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.