Chciała sprzedać kurtkę, straciła ponad 5 tys. zł

Uścisk dłoni, Ręce, Monitor
fot. Pixabay

22-latka została oszukana podczas internetowej transakcji. Chciała sprzedać kurtkę, a w efekcie straciła ponad 5 000 złotych.

Oszukana na popularnym portalu ogłoszeniowym

W środę do biłgorajskich policjantów zgłosiła się 22-letnia mieszkanka powiatu, która została oszukana podczas internetowej transakcji. Kobieta na jednym z popularnych portali ogłoszeniowych wystawiła na sprzedaż kurtkę.

Bardzo szybko otrzymała maila z informacją, że kurtka została kupiona, wiadomość zawierała również link. Po otwarciu linku kobieta została przekierowana na „stronę banku”. Sądząc, że loguje się do swojej bankowości elektronicznej, podała login i hasło. Następnie odebrała telefon od kobiety podającej się za pracownika banku, która poinformowała ją, że konieczna jest zmiana limitów na koncie. Poleciła 22-latce wygenerowanie kodów BLIK.

Kobieta posłuchała i podała oszustce dwa kody na łączną kwotę ponad 5 000 złotych. Kiedy zobaczyła, że z jej konta zostają wypłacone pieniądze, zrozumiała, że została oszukana.

Pamiętaj

Jeśli nieznajoma osoba podsyła link, który przekierowuje na stronę, gdzie mamy podać swoje dane nie rób tego! Zachowuj rozsądek i pamiętaj o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.