Najnowsze ogłoszenia (spoty)
31-latka na „Vinted” wystawiła na sprzedaż buty. Niestety padła ofiarą oszustów i straciła z konta ponad tysiąc złotych. Po chwili otrzymała wiadomość na telefon, że z jej rachunku zostały wypłacone pieniądze w kwocie ponad 1000 złotych. Wtedy zorientowała się, że została oszukana.
Pośpiech i dziwne prośby kupujących to pierwszy sygnał ostrzegawczy
Zawsze znajdzie się ktoś, kto chce wykorzystać łatwowierność drugiej osoby. W tym celu zakłada fikcyjne konto, prowadzi rozmowę w taki sposób, aby wzbudzić zaufanie i w odpowiednim dla siebie momencie wykorzystać nieświadomą ofiarę. W takich sytuacjach ważne jest, aby być ostrożnym i raportować każdą sytuację budzącą wątpliwości do Centrum Pomocy serwisu Vinted.
Najważniejsze to:
- Nie należy ujawniać numeru telefonu
- Danych dotyczących płatności w tym kodów BLIK
- Haseł ani adresu e-mail
Vinted na każdym kroku zachęca do konieczności korzystania z bezpiecznych metod płatności. Należy unikać dokonywania transakcji finansowych ze sprzedającymi poza aplikacją, ponieważ może to prowadzić do oszustwa i utraty środków. Co miało miejsce w tym wypadku.
Twoje dane i transakcje są bezpieczne, jeżeli prowadzisz je przez serwis „Vinted” przy użyciu opcji „Kup Teraz”. Serwis podkreśla, że nigdy nie pyta użytkowników o prywatne dane. Jeśli jakiś sprzedający poprosi o takie informacje, należy natychmiast zgłosić konto do Centrum Pomocy.
Vinted – Twoje bezpieczeństwo to nasz priorytet
Vinted przywiązuje ogromną wagę do zapewnienia naszym użytkownikom poczucia bezpieczeństwa. Proaktywnie tworzymy narzędzia i zasady, które pomagają funkcjonować naszej społeczności – bez względu na to czy kupujesz, czy sprzedajesz.

Jak doszło do opisywanego oszustwa
Wczoraj do włodawskich funkcjonariuszy zgłosiła się 31-letnia mieszkanka gminy Włodawa. Z przekazanych przez nią informacji wynikało, że padła ofiarą oszustwa. Ze wstępnych ustaleń śledczych wynika, że kobieta na serwisie ogłoszeniowym „Vinted” wystawiła na sprzedaż obuwie. Na maila otrzymała wiadomość dotyczącą potwierdzenia płatności za wystawioną rzecz.
Po kliknięciu w otrzymaną wiadomość do 31-latki zadzwoniła „kupująca”. Poprosiła mieszkankę gminy Włodawa o zalogowanie się do swojego banku w celu sfinalizowania transakcji. Po wygenerowaniu i przekazaniu kodu BLIK połączenie zostało zakończone. Po chwili 31-latka otrzymała wiadomość na telefon, że z jej rachunku zostały wypłacone pieniądze w kwocie ponad 1000 złotych. Wtedy zorientowała się, że została oszukana. Wypłaty dokonano w jednym z bankomatów we Wrocławiu.
Zachowaj czujność podczas transakcji Internetowych
Apelujemy o ostrożność podczas sprzedaży czy zakupów za pośrednictwem Internetu. Nigdy nie klikajmy w załączone linki i nie wpisujmy tam swoich danych, loginów i haseł do kont bankowych. Pamiętajmy ,tylko zdrowy rozsądek może uchronić nas przed utratą oszczędności. – mówi aspirant sztabowy Kinga Zamojska-Prystupa
Dodaj opinię