Krucjata internautów przeciwko skandalicznym słowom osób goszczących na antenie TV Republika. Reklamodawcy, emitujący swoje marki na kanale, nie chcą być wiązani wizerunkowo i ideologicznie ze skrajnymi poglądami głoszonymi na kanale. Z każdym dniem przybywa firm, rezygnujących ze współpracy. Na mediach społecznościowych marek pojawiają się oświadczenia.
Bojkot za sianie „ideologicznej propagandy”
Coraz więcej firmy decyduje się wycofać z bloków reklamowych TV Republika po kontrowersyjnych słowach wypowiedzianych w środę na antenie TV Republika przez red. Marka Króla dotyczących imigrantów, unikając współpracy z treściami promującymi nienawiść.
W dyskusji na temat imigracji Marek Król zaproponował założenie chipów cudzoziemcom, porównując to do praktyki stosowanej u psów, oraz sugerował, że jeszcze tańszym rozwiązaniem byłoby wytatuowanie numerów na lewej ręce dla łatwiejszego ich zlokalizowania w społeczeństwie.
Skandal goni skandal w TV Republika
To niejedyny przypadek, w którym w kontrowersyjny sposób przedstawiana jest w tej telewizji sytuacja imigracyjna. W niedzielę Jan Pietrzak podczas rozmowy na temat imigrantów sugerował umieszczanie uchodźców w barakach po niemieckich obozach koncentracyjnych w Polsce.
„Mam okrutny żart z tymi imigrantami, że oni liczą na to, że Polacy są przygotowani, bo mamy baraki. Mamy baraki dla imigrantów: w Auschwitz, w Majdanku, w Treblince, w Stutthofie. Mamy dużo baraków zbudowanych tu przez Niemców. I tam będziemy (…) tych imigrantów, wpychanych nam nielegalnie przez Niemców, ponieważ nielegalni nie są ci ludzie, którzy uciekają do lepszego świata” – powiedział Pietrzak.
W odpowiedzi na słowa Jana Pietrzaka. Prokuratura Okręgowa w Warszawie rozpoczęła śledztwo, natomiast Maciej Świrski, szef Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, wydał polecenie przeprowadzenia dodatkowego postępowania w tej sprawie.
Marki reagują na sygnały internautów po skandalicznych słowach
Firm, które decydują się zakończyć współpracę z TV Republika, wciąż przybywa. Portal wirtualnemedia.pl ustalił listę firm, które dość aktywnie reklamowały się w ostatnich tygodniach w tej stacji. Wśród nich są m.in. Orlen, Lidl Polska, Polfa, Provident, Carrefour, Perła Browary Lubelskie, Kaufland, Grupa OLX, Reckitt Benckiser, Wedel, Tarczyński. Pytania o tę kwestię skierowaliśmy do większości z nich. Nie odpowiedziały nam Orlen, Lidl, Polfa, Carrefour, Perła, Wedel i Kaufland.
Rezygnację i oświadczenie złożyły już takie marki jak:
Polski oddział IKEA
– Dziękujemy za sygnał. Sprawdziliśmy z domem mediowym Wavemaker, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. Okazało się, że Tv Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat – opisała IKEA.
– Pakiet kupuje się w całości, zatem nie byliśmy świadomi zmiany oferty. Od jutra nie będzie już naszych reklam w Tv Republika – zapowiedziała.
1/2 Dziękujemy za sygnał. Sprawdziliśmy z domem mediowym Wavemaker, który w naszym imieniu odpowiada za zakup czasu reklamowego w mediach. Okazało się, że Tv Republika od niedawna jest częścią pakietu stacji tematycznych, oferowanych przez Polsat.
— IKEA Polska (@IKEAPolska) January 3, 2024
mBank
Stanowisko mBanku w sprawie reklam w Telewizji Republika. https://t.co/CgxFu2sHMM
— mBank (@mBankpl) January 4, 2024
Żabka
Stanowisko #Żabka w sprawie reklam w TV Republika. pic.twitter.com/bupoTLTUw9
— Paweł Jachowski (@paweljachowski) January 4, 2024
Nasze reklamy znalazły się na kanałach medialnych TV Republika w analogiczny sposób, jak niektóre z reklam rozpoznawalnych na rynku firm. Były częścią większego pakietu mediowego zakupionego w grupie Polsat. Wycofujemy wszystkie reklamy emitowane na kanałach TV Republika.
— Pyszne.pl (@pysznepl) January 4, 2024
Ponadto jak podaje portal „Press” do wczorajszego wieczoru swoje reklamy wycofały ze stacji takie marki jak Media Expert, Carrefour, Skoda, Otodom, Pyszne.pl, Adamed Pharma, Mastercard, Bank Millennium, Alior, Santander, Provident, Tarczyński, Pyszne.pl
Telewizja Republika próbowała odpowiedzieć na bojkot firm
W odpowiedzi na wydarzenia, w programie informacyjnym telewizji Republika pojawił się apel, zachęcający widzów do zaniechania korzystania z usług marek, które pierwsze się wycofały. Były to IKEA i mBank.
Podczas wyemitowanego programu Piotr Lisiewicz związany z Telewizją Republika w tych słowach odniósł się do oświadczenia IKEI.
– To się nie opłaca Ikei i my udowodnimy, że jej się to nie opłaca. Apelujemy do naszych widzów, żeby w Ikei, jak można, nie kupowali. Dodajmy, że Ikea założona była przez szwedzkiego aktywnego nazistę.
Następny pod ostrzał jego słów poszedł Mbank
Oświadczył, że jego prezes – Cezary Stypułkowski – był tajnym współpracownikiem Służby Bezpieczeństwa PRL. – To typowa postać komunistycznej nomenklatury, ludzi, którzy zawdzięczali swoje sukcesy biznesowe nie talentom, a wyłącznie rozdaniu komunistycznej bezpieki – powiedział Lisiewicz.
Telewizja odcina się od słów, które padły na antenie. Oświadczenie TV Republika w tej sprawie poniżej.
Głęboko nie zgadzamy się z wypowiedzią red. Marka Króla wygłoszoną na naszej antenie.#włączprawdę #TVRepublika https://t.co/4aOOKqxV5l
— Telewizja Republika 🇵🇱 #włączprawdę (@RepublikaTV) January 3, 2024
Dodaj swój komentarz