Ważny temat? Prześlij newsa!

Biedronka ukarana przez UOKiK. 115 mln zł za nieprawidłowe ceny produktów

Spotted Lublin

Prezes UOKiK nałożył 115 mln zł kary na Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Powodem były zgłoszenie dotyczące nieprawidłowych cen produktów lub w ogóle braku metki z kosztami na półce. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostawał sygnały od konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowe, że Biedronka podaje zaniżone ceny produktów lub w ogóle nie informuje […]

biedronka zakupy

Zdjęcie ilustracyjne | materiały prasowe

Prezes UOKiK nałożył 115 mln zł kary na Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Powodem były zgłoszenie dotyczące nieprawidłowych cen produktów lub w ogóle braku metki z kosztami na półce.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostawał sygnały od konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowe, że Biedronka podaje zaniżone ceny produktów lub w ogóle nie informuje o kosztach ich zakupu. Dopiero przy kasie okazuje się, że cena różniła się od tej podanej na półce. Prezes UOKiK uznał te oskarżenia za słuszne i postanowił ukarać Biedronkę.

Z ustaleń UOKiK wynika, że praktyka trwa co najmniej od 2016 r. Dopiero wszczęcie postępowania pod koniec ubiegłego roku przyczyniło się do podjęcia przez właściciela Biedronki działań, których celem ma być rozwiązanie stwierdzonych nieprawidłowości. W związku z tym, prezes Tomasz Chróstny nałożył karę na Jeronimo Martins Polska w wysokości 115 mln złotych.

„Cena jest jednym z najważniejszych kryteriów jakimi kierują się konsumenci przy wyborze produktów. Niedopuszczalne jest wprowadzanie konsumentów w błąd co do właściwej ceny towarów. W przypadku Biedronki klienci przez długi czas płacili najczęściej więcej niż wynikało to z ceny na sklepowych półkach. Nie zawsze mieli nawet tego świadomość” – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Oświadczenie Biedronki w sprawie decyzji UOKiK

„Nie podzielamy wniosków zawartych w decyzji ogłoszonej przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Od wielu lat jesteśmy zaangażowani i lojalni wobec naszych klientów, a wartości te były wielokrotnie wystawiane na próbę w ciągu tych 25 lat działalności, w tym w bardzo trudnych i bezprecedensowych okolicznościach wywołanych pandemią.

Nasze poczucie misji i obowiązku odzwierciedla nie tylko polityka niskich cen, którą kierujemy się we wszystkich naszych działaniach, ale także konsekwentne doskonalenie wszystkich naszych procesów, włącznie z prawidłowym oznaczaniem cen w sklepach. Dlatego też zdecydowanie nie zgadzamy się z ogłoszoną decyzją UOKiK i mając przekonanie o słuszności naszych argumentów, nie mamy innego wyjścia, jak złożenie odwołania od tej decyzji do właściwego sądu.

Naszym zobowiązaniem jest spełnienie wszystkich wymogów prawnych. Nieumyślne błędy ludzkie, o których wspomniał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jest jedynym powodem incydentalnych różnic cenowych lub braku etykiet. Biorąc pod uwagę skalę działalności naszej sieci – ponad 3 tysiące sklepów, blisko 70 tysięcy pracowników, ponad 4 miliardy wizyt klientów w latach 2017 do lipca 2020 r. – nie można zupełnie wyeliminować tych indywidualnych przypadków.

Warto jednak zauważyć, że pomyłki cenowe zdarzały się w obie strony, a część z nich miała również negatywne skutki finansowe dla przedsiębiorstwa. Dlatego nie zgadzamy się z zarzutem dotyczącym czerpania przez spółkę korzyści z postępowania opisanego w decyzji. W trosce o naszych klientów podjęliśmy zdecydowane, znacznie wykraczające poza rynkowe standardy, działania mające na celu ograniczenie liczby tego typu przypadkowych błędów. Już teraz widzimy pozytywne efekty wdrażanych rozwiązań.” – czytamy w oświadczeniu.

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Ważny temat? Prześlij newsa!

Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.

Bądź na bieżąco z Lublinem!

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!

Spotted Lublin – Wiadomości Lublin

Od 2016 roku piszemy o życiu mieszkańców Lublina. Jesteśmy zawsze z nimi: informujemy, interweniujemy, pomagamy. Każdego dnia dostarczamy czytelnikom informacje z naszego miasta i regionu. Wielokrotnie zdobyte przez nas newsy trafiły do ogólnopolskiej prasy, telewizji, radia i Internetu. Jesteśmy jednym z największych portali w Lublinie, który według wyników oglądalności Google Analytics, w marcu 2022 r. odwiedziło ponad 1,7 mln UU.

Pozostałe teksty autora

Dodaj opinię

Powiadomienia
Powiadom o
0 opinii
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments

Najnowsze teksty

facebook instagram pinterest twitter youtube linkedin tiktok twitch spotify website search menu close arrow-left-short arrow-right-short arrow-right-long arrow-left-long arrow-down check check