Niespełna 810 mln zł – tyle będzie kosztowała budowa ponad 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 między węzłem Piaski Wschód a okolicą Łopiennika Nadrzecznego. GDDKiA właśnie podpisała umowę na jej realizację.
S17 Piaski Wschód – Łopiennik
GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą na zaprojektowanie i budowę ponad 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 między węzłem Piaski Wschód a okolicą miejscowości Łopiennik Nadrzeczny. Za inwestycję odpowiedzialne będzie konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones.
Odcinek Piaski Wschód – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 16,3 km, drogi do obsługi ruchu lokalnego, rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17.
Inwestycja obejmuje również budowę m.in. trzech węzłów (Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik) i obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt), a także dróg lokalnych.
Wykonawca ma dokładnie 41 miesięcy na zaprojektowanie, wybudowanie trasy i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Na przełomie września i października przyszłego roku do wojewody lubelskiego powinien trafić wniosek o zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Budowa planowana jest w latach 2026-2028. Koszt inwestycji to ok. 810 mln zł.
Droga ekspresowa S17 z Piask pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem będzie liczyć w sumie ok. 125 km. Obecnie na etapie realizacji są jeszcze cztery odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego o łącznej długości ok. 55 km.
Dodaj swój komentarz