Amerykański samolot wojskowy NATO krążył w środowe popołudnie nad województwem lubelskim. Czyste niebo i niska temperatura sprawiły, że lublinianie mogli obserwować jego „ślady”. Wyjaśniamy, co to za maszyna i co potrafi.
Na wstępie uprzedzamy uwagi przezornych Czytelników: żadna z informacji, które przeczytacie w tym tekście, nie jest tajna. Wręcz przeciwnie. Wszystko jest jawne, a NATO wręcz zależy na tym, aby świat widział i wiedział, że niebo wschodniej flanki państw sojuszu jest strzeżone i patrolowane.
Gdyby wojsko nie chciało demonstrować swojej obecności – maszyny, które słyszymy, a czasem również widzimy nad głowami, miałyby wyłączone transpondery. Transponder to nadajnik, dzięki któremu lecący samolot można zidentyfikować, określić jego położenie, wysokość i kierunek lotu oraz prędkość.
Smugi kondensacyjne nad Lubelszczyzną
Według portalu flightradar.com monitorującego loty, w środę (14.02) nad Lubelszczyzną można było zauważyć amerykańskiego Boeinga E-3A Sentry. Samolot wystartował z bazy lotniczej Rammstein w zachodnich Niemczech. Maszyna pojawiła się nad województwem lubelskim około godz. 14:20.
Należący do NATO samolot wykonał dokładnie osiem okrążeń między Kraśnikiem a Puławami. Nad Lublinem było widać specyficzne okręgi w powietrzu, co zwróciło uwagę wielu mieszkańców. To tzw. smugi kondensacyjne. Samolot po godz. 16:20 odleciał w kierunku bazy lotniczej Rammstein.

Boeing E-3A Sentry przez cały lot utrzymywał wysokość ok. 9,5 km. Udało nam się uchwycić smugi kondensacyjne, które pokazują tor lotu latającego Boeinga. Zdjęcia na samym dole.
Amerykański Boeing E-3A Sentry
Boeing E-3A Sentry to amerykański samolot wczesnego ostrzegania i dozoru przestrzeni powietrznej, często nazywany oczami i uszami armii USA ze względu na swoje zaawansowane możliwości. Samolot jest zmodyfikowaną wersją Boeinga 707-320. Jest ona swoistego rodzaju centrum dowodzenia, telekomunikacji oraz naprowadzania.
Z oficjalnych informacji przekazywanych przez NATO wynika, że samolot zazwyczaj pracuje na wysokości 10 km. Na takiej wysokości pojedynczy Boeing E-3A może stale nadzorować przestrzeń powietrzną w promieniu ponad 400 km, a jego polu widzenia pozostaje 312 000 kilometrów kwadratowych.
ZDJĘCIA



Ważny temat? Prześlij newsa!
Czekamy na Wasze informacje, zdjęcia i filmy.
Bądź na bieżąco z Lublinem!
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w naszym mieście.
Najciekawsze wiadomości ze spottedlublin.pl znajdziesz w Google News!
Dodaj opinię