Wznawiają prace na trasie kolejowej Lublin-Dęblin. We wrześniu pociągi pojadą do Warszawy

IMG 20190320 103927
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

W poniedziałek zostały wznowione prace przy modernizacji torów między Lublinem a Dęblinem. We wrześniu PKP chce wznowić ruch pociągów po jednym torze na odcinku Lublin – Warszawa.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku włoska firma Astaldi, główny wykonawca modernizacji linii kolejowej między Lublinem a Dęblinem, zrezygnowała z kontraktu i pozostawiła z nieopłaconymi setki podwykonawców, którym zalegała ponad 100 mln zł.

PKP PLK postanowiło działać i sukcesywnie opłacało długi Astaldi. Po spłaconych długach PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły szukać firm, które podjęłyby się dokończenia prac na rozkopanym odcinku.

I tak pod koniec marca PKP PLK podpisały umowę z firmą Budimex, która ma dokończyć fragment Dęblin-Nałęczów oraz z Trac Tec Construction, która zajmie się odcinkiem Nałęczów – Lublin i stacją Lublin.

„Dokończenie kompleksowej modernizacji przyniesie nowe możliwości dla przewozów regionalnych i międzyregionalnych. Zyskają nie tylko mieszkańcy, ale cały region. Zwiększy się jego atrakcyjność, co przyciągnie nowych inwestorów i turystów. Linia do Warszawy stanowi główny szlak kolejowy łączący Lublin z ważnymi ośrodkami regionu oraz Polski” – powiedział wojewoda lubelski Przemysław Czarnek.

Podstawowym zadaniem nowych wykonawców jest budowa peronów, dojść dla pieszych, oświetlenia oraz ułożenie toru nr 2 na ok. 67 km odcinku między Lublinem a Dęblinem. Obecnie wykonawcy skupili się na prowadzeniu robót na 12 obiektach inżynieryjnych takich jak: wiadukty, mosty przejścia podziemne oraz rozpoczęto gromadzenie kluczowych materiałów budowlanych.

Oprócz toru dokończona zostanie modernizacja 32 obiektów inżynieryjnych, w tym 11 mostów, 9 wiaduktów, 4 przepustów i 5 przejść podziemnych. Równocześnie dokończone zostaną roboty ziemne oraz prace odwodnieniowe. Wymieniona będzie sieć trakcyjna.

Na koniec września planowane jest wznowienie ruchu pociągów po jednym torze na odcinku Lublin – Dęblin i dalej do Warszawy. Zapewnione będzie mijanie się pociągów na stacji Motycz i Lublin. Ruch pociągów po dwóch torach będzie na koniec 2020 r.

Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do 1,5 h. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Sprawniejsze przejazdy zapewni drugi tor między Otwockiem a Pilawą. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.