Wyciek płynu AdBlue w autobusie MPK Lublin

IMG 20181023 095136
Awaria autobusu przegubowego na linii nr 10 | fot. nadesłane

We wtorek około godz. 10.30 doszło do awarii w autobusie przegubowym marki Mercedes-Benz Conecto, należącym do MPK Lublin. Doszło tam do wycieku płynu AdBlue.

Autobus z uszkodzonym układem SCR, z którego zaczął wyciekać płyn AdBlue zjechał już do zajezdni MPK Lublin przy ul. Grygowej, a w jego miejsce został podstawiony pojazd zastępczy.

W 2014 roku na terenie Unii Europejskiej zaczęła obowiązywać norma emisji spalin Euro 6. Wprowadziła ona nowe, drastyczne ograniczenia emisji spalin dla aut z silnikami wysokoprężnymi.

Dotychczasowe układy oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wysokoprężnych, wykorzystujące układy recyrkulacji spalin EGR oraz filtry cząstek stałych DPF/FAP nie były w stanie im sprostać. Konieczne stało się zastosowanie dodatkowego, nowego układu.

Tym układem okazał się SCR – układ selektywnej redukcji katalitycznej, stosowany od kilku lat w samochodach ciężarowych oraz w autobusach. Konieczne stało się też zastosowanie kolejnego płynu eksploatacyjnego – AdBlue, specjalnego dodatku do paliwa.

AdBlue to wodny roztwór mocznika, stosowany w układach SCR. Mocznik pozyskiwany jest w przemyśle chemicznym w czasie reakcji amoniaku z dwutlenkiem węgla. Jest silnie korozyjny przy kontakcie z metalowymi częściami.

Źródło: motointegrator.com

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.